مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد

طی رمراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت، استاندار و امام جمعه کرمان و سایر مسئولین، از خدمات دکتر رشیدی نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان قدردانی و دکتر احمدی نژاد به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در ابتدای این مراسم، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تشکر از خدمات دکتر رشیدی نژاد رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دوران تصدی بویژه در ایام کرونا و زحمات شبانه روزی وی برای مهار این بیماری در استان کرمان، از دکتر احمدی نژاد سرپرست جدید این دانشگاه به عنوان فردی لایق، توانمند و با دانش و قابلیت های علمی و انگیزه قوی برای این مسئولیت یاد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌ سلیمانی با بیان اینکه در عالم تغییر و تحول زندگی می کنیم و عناوین و مسئولیت‌ ها ماندگار نیستند، ابراز داشت:  انگیزه پذیرش مسئولیت و کار در دوران مسئولیت برای همیشه ماندگار هستند.

وی با یادآوری این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی کرمان همه وسع خود را در دوران کرونا برای کنترل و درمان گذاشت و هیچ کم کاری و کم توجهی در برنامه هایشان نمی دیدیم، خاطر نشان کرد: دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد در دوران سخت مبارزه با ویروس کرونا مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان را بر عهده داشتند و در این دوران فوق العاده فعال و پرکار بودند.


نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان با اشاره به اقدامات فرا حوزه ای این دانشگاه، عنوان کرد: در دوران سیل جنوب با وجود آنکه در حوزه وظایف این دانشگاه نبود، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمان خوش درخشید و از زحمات دکتر رشیدی نژاد در این زمینه تشکر می کنیم. 

محمد مهدی فداکار, استاندار کرمان هم در این مراسم به کار سخت و پیچیده کادر درمان در دوران کرونا اشاره و از پزشکان و پرستاران و کادر درمانی استان در دوران کرونا بویژه اقای دکتر رشیدی تشکر کردوبرای اقای احمدی نژاد به عنوان چهره جوان در این حوزه ارزوی موفقیت کرد.


معاون درمان وزیر بهداشت، که میهمان اصلی این برنامه بود، ظهر امروز ۲۰ اردیبهشت‌ ماه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کنترل کرونا در کشور را کار خدا دانست و گفت: هفته گذشته ۴۱ کشور آمار مبتلایان به کرونای آنها صعودی شده است. 

سعید کریمی، دستیابی به موفقیت در مقابله با کرونا در کشور را مدیون لطف خداوند و خدمات پزشکان و پرستاران و همکاری و همیاری مردم و مسئولان دانست و ادامه داد: جان یک نفر هم برای ما بسیار با ارزش است، اما اگر در آمار فوتی کاهش داریم مدیون همین تلاش ها است.


وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور عادلانه به همه مردم, حتی اتباع غیر مجاز نیز تزریق شد، اظهار کرد: طرح های خوبی در وزارت بهداشت در دست اقدام است و در زمینه بیماری‌ های خاص، صعب‌ العلاج  و نادر نیز برنامه‌ های خوبی در دست اقدام داریم که به موقع گزارش خواهیم داد


معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیان کرد: کرمان یکی از قطب های پزشکی کشور است و دکتر احمدی نژاد رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فردی انقلابی، جهادی و سخت کوش هستند، که این مسئولیت را پذیرفته‌ اند و برایشان آرزوی توفیق و موفقیت داریم.

دکتر کریمی با اشاره به طرح بیمه سلامت همگانی در کشور، خاطر نشان کرد: بیش از 5 میلیون نفر از دهک های کمتر برخوردار کشور به صورت رایگان با حمایت های دولت و مجلس بیمه شدند و این قدم بزرگی در جهت اجرای عدالت است.

دکتر رشیدی نژاد, رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با تشکر از همه ارگان ها برای مقابله با بیماری کرونا در استان کرمان، از دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی برای مبارزه با بیماری کرونا، حتی در ایام تعطیل در استان قدردانی کرد.

وی ضمن تشکر از همه کسانی که در این دوران با وی همکاری کردند، افزود: مدیریت حوزه بهداشت و درمان در همه دنیا کاری بسیار دشوار است.

در خاتمه مراسم نیز، دکتر مهدی احمدی نژاد سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمان با قدردانی از دکتر رشیدی نژاد، از همه روسای قبلی دانشگاه نیز یاد کرد و گفت: در طول دوران خدمت از تجربه همه استادان و بزرگان استفاده خواهم کرد.

گفتنی است؛ دکتر احمدی‌ نژاد تاکنون رئیس بیمارستان باهنر کرمان بوده است و فوق تخصص ICU است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha