کرمان, میزبان هفتاد و دومین کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌ شهرهای ایران

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، از برگزاری هفتاد و دومین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، به میزبانی شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا دادگرپور در نشست کمیته تخصصی مدیران درآمد کلان‌ شهرهای ایران، ضمن خیر مقدم به اعضای ‌حاضر در این نشست، گفت: امیدوارم طی دو روز برگزاری این نشست، علاوه بر نتایج عالی، خاطره خوبی از شهر کرمان برای شما رقم بخورد.

وی با بیان اینکه شهر کرمان، بیشترین آثار تاریخی و میراثی ثبت‌ شده جهانی را دارد، افزود: مردم کرمان از حدود دو سال‌ و نیم قبل به خود می‌ بالند که می‌ توانند خادمان خوبی برای زائران مرقد مطهر سردار سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی باشند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، سامانه سمیع(سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) را از مهمترین موضوعاتی دانست که در این نشست مورد بررسی قرار می‌ گیرد، و ابراز داشت: مقرر شده کار دریافت عوارض خودرو از طریق سامانه ملی یکپارچه«سمیع» انجام شود، که همین موضوع باعث دوگانگی شده است.

رضا دادگرپور، بیان کرد: به همین دلیل امروز با بررسی مشکلات این سامانه با حضور نماینده اتحادیه حمل‌ و نقل همگانی و مدیر سامانه سمیع، درصدد رفع مشکل و ارائه راه‌ کار در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر نحوۀ وصول مطالبات شهرداری‌ ها از نهادهای دولتی و بررسی لایحه درآمدهای پایدار است.

در ادامۀ این نشست، دبیر کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌ شهرهای ایران با تشکر از میزبانی شهرداری کرمان، گفت: لایحه درآمدهای پایدار و سامانه سمیع، دو موضوع مهم شهرداری‌ های کشور هستند.

زهرا صباغیان افزود: در حال حاضر، ماده چهار لایحه درآمدهای پایدار در مجلس در حال درج عناوین عوارض محلی که با توجه به این تغییرات، عملاً عوارض پایدار، به عوارض ناپایدار تبدیل می‌شود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه «مسعود قاسمی»، مدیر کل درآمد شهرداری اصفهان که ۱۳ سال سابقه حضور در شهرداری را دارد و کارشناسی مسئول درآمد، رئیس اداره درآمد، شهردار منطقه، کارشناس کمیسیون ماده ۷۷ و... را در کارنامه خود دارد، به‌ عنوان رئیس کمیته درآمد کلان‌ شهرهای ایران انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha