آغاز جشنواره جهانی «شعر مقاومت» در کرمان

آیین افتتاحیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» و رونماییِ از نشان این جشنواره، در سالن «مفاخر» شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شهردار کرمان در این نشست با خوشامدگویی به اعضای شورای تخصصی «جشنواره جهانی شعر مقاومت» که آن‌ ها را از شاعران برجسته کشور در حوزۀ شعر مقاومت خواند، گفت: «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، سرآغاز یک حرکت فرهنگی عمیق است, که می‌ تواند ظرفیت‌ های کرمان را به‌ عنوان «جهان‌ شهر مقاومت» معرفی کند.

سعید شعرباف، همچنین با اشاره به قابلیت‌ های جهانی کرمان در حوزۀ هنر ایرانی، اظهار داشت:‌ «جشنواره شعر مقاومت کرمان» می‌ تواند کرمان را پل ارتباطی تمام ظلم‌ ستیزان جهان با یکدیگر قرار دهد.


وی با اظهار این نکته که کار برای حاج‌ قاسم و در شهر حاج‌ قاسم باید ویژه باشد، افزود: امیدواریم بتوانیم هم در محتوا و هم در قالب آن‌ طور که شایستۀ مقام شهید میدان مقاومت، حاج‌ قاسم سلیمانی است، این جشنواره را برگزار کنیم.


در بخشی دیگری از این آیین، دبیر تخصصی جشنواره شعر مقاومت کرمان، با اعلام این نکته که جامعه هدف این جشنواره، شاعران سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در همۀ کشورها هستند، گفت: فراخوان این جشنواره روز سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر منتشر خواهد شد و با استفاده از امکانات ارتباطی مختلف به‌ دست شاعران در کشورهای جهان خواهد رسید.


مجتبی احمدی ادامه داد: پنج نفر از شاعران پیشکسوت و صاحب‌ نظر کشور، شورای تخصصی جشنواره یاد شده را تشکیل می‌ دهند که بر فرایند شکل‌ گیری و اجرایی آن نظارت خواهند داشت.


وی ادامه داد: سعی کردیم از کلیشه‌ های رایج در برگزاری رویدادهای مشابه فاصله بگیریم و تعریف واژۀ مقاومت را به‌ وسعت تمام ظلم‌ ستیزان عالم گسترش دهیم.

این شاعر کرمانی، از مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد ماه سالجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: به‌ دلیل طولانی‌ شدن فرآیند هماهنگی‌ های لازم و رفت‌ و آمد مهمانان خارجی، پیش‌ بینی می‌شود این جشنواره هفتۀ آخر آبان‌ ماه، طی سه روز برگزار ‌شود.


گفتنی است؛ «جشنوار جهانی شعر مقاومت کرمان» با همت شهرداری کرمان امروز عصر به شکل رسمی با حضور سعید شعرباف شهردار کرمان، مجتبی احمدی دبیر تخصصی جشنواره و مرتضی حیدری آل کثیر، محمدصادق رحمانیان، سید ابوطالب مظفری و سید علی میر افضلی، اعضای شورای تخصصی این جشنواره، در حضور اصحاب رسانه به شکل رسمی آغاز و از نشان این جشنواره نیز رونمایی شد.


«علیرضا بیت‌الهی»، طراح کرمان در طراحی نشان این جشنواره، از سر در مسجد جامع کرمان که نقش‌ مایۀ یک سرو را در دل خود جای داده، بهره برده است. این طراح از حادثه به ‌آتش کشیده‌ شدن مسجد جامع کرمان الهام گرفته و آن را نشانه‌ ای از مقاومت مردم کرمان تصویر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha