هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

استاندار کرمان در آئین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، گفت: با اشاره به بحران‌ خیزی استان، آموزش مداوم نیروهای امدادی و داوطلبان مورد تاکید قرار دارد و همچنین به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمد مهدی فداکار، امروز صبح مورخ ۲۴ اردیبهشت در آیین بزرگداشت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌ احمر که با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، از خدمات صادقانه این جمعیت تقدیر کرد و با پوشیدن لباس هلال احمر، به عضویت افتخاری این جمعیت درآمد.

وی با اشاره به اینکه، عمده ظرفیت و سرمایه این جمعیت حس اعتماد عمومی مردم به هلال‌ احمر است و مدیران این جمعیت باید با خدمت رسانی به مردم قدردان این اعتماد باشند، یادآور شد: هلال‌ احمر ظرفیت های زیادی در تجهیزات، نیروی انسانی دارد که این ظرفیت‌ها در شرایط عادی، بدون استفاده است. از این پتانسیل با در نظر گرفتن ساختار جداگانه می توان در دیگر بخش های جامعه استفاده کرد.

استاندار کرمان در ادامه این مراسم گفت: یکصد سال از خدمت صادقانه هلال‌ احمر می‌گذرد و با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور حادثه خیز است، کمتر کسی است که خدمات این جمعیت را ندیده باشد.

فداکار در ادامه صحبت هایش, پیشنهاد داد تا ظرفیت‌ های تجهیزاتی، نیروی انسانی و حوزه ساختاری جمعیت هلال احمر برای کارهای خاص در زمان‌ های غیر بحران نیز مورد استفاده قرار گیرد و ادامه داد: به روز رسانی آموزش کارکنان جمعیت هلال‌احمر در حوزه‌ های امداد و نجات یک اصل است که استانداری برای بازآموزی و به‌ روزرسانی آموزش‌ های تخصصی کمک خواهد کرد.


وی ضمن تجلیل از والدین و همسران شهدای عرصه دفاع مقدس، سلامت و امنیت، نشان افتخار را به داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر کرمان اهدا کرد.

 دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور که میهمان اصلی این برنامه بود، نیز ابراز داشت: داوطلبان هلال احمر در دفاع مقدس, ۴۹۰ شهید و تعدادی جانباز تقدیم انقلاب کرده اند و بیش از ۳۰۰ هزار آثار مختلف به دبیرخانه جشنواره ما رسیده است، که در خصوص جایگاه هلال احمر و نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در امداد رسانی، ایثارگری‌ ها و فداکاری هایش در عرصه‌ های مختلف است.

دکتر یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت در این آیین گفت: جمعیت هلال احمر در یکصدمین سالروز تاسیس خود است و در یک قرن گذشته، همواره و در ادوار مختلف در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت رسانی کرده است؛ تقدیم ۴۹۰ شهید امدادگر در زمان جنگ تحمیلی نیز گواه این موضوع است.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی ۲۲۷ هزار نفر  به درجه رفیع شهادت رسیدند که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از آنان نوجوانان و جوانانی بودند که مخلصانه جان خودشان را فدای این کشور کردند و این همان حسی است که هنگامی که جوانان هلال احمری را می‌بینم برایم تداعی می‌شود. جمعیت هلال احمر یعنی پویایی و از خودگذشتگی و این روحیه امروز در جوانان جمعیت هلال‌احمر مشهود است.

دبیرکل جمعیت هلال‌ احمر گفت: علی‌رغم توطئه های ۴۳ ساله دشمنان از بدو پیروزی انقلاب تا امروز، کسانی مانند شهید لندی‌ در کشور پرورش یافته‌اند که با روحیه جهادی خود توانست جان ۲ نفر را نجات دهد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به نقش امدادی شهید سلیمانی در بحران‌ها تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک نخبه نظامی بود، نماد یک امدادگر همیشه در میدان نیز بود، همین دلیل باعث شد تا جمعیت هلال‌احمر با برگزاری جشنواره بین المللی «رفیق خوشبخت ما» وجه امدادی این شهید را نیز به جهانیان نشان دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: ما به واژه ایثار و از خودگذشتگی نیاز داریم و ما بُعد کمک‌رسانی و از خودگذشتگی شهید سلیمانی را در سیل خوزستان دیدیم.

رضا فلاح نیز در آئین نکوداشت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر که به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در پنج سال گذشته در حوادث استانی و حوادث ملی مانند حوادث رخ داده در: خوزستان، کرمانشاه، لرستان پل حمیدیه، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیشتاز بوده است.


وی با بیان این مطالب، افزود: امروز نگاه خاص بنگاه‌ های اقتصادی و خیرین به جمعیت هلال احمر را باید ارج نهاد و همینطور قرارگاه امداد و نجات این جمعیت که با حضور دستگاه‌ های امنیتی، سپاه ثارالله، نیروی انتظامی و ارتش ایجاد شده است، تا بتوانیم به خوبی حوادث را پوشش دهیم.


در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان هم، خاطرنشان کرد: بسیجیان باید با فعال کردن گروه‌ های عاشقان واقعی انقلاب اسلامی حرکت نرم را آغاز کنند و جبهه انقلاب باید فضای سایبری را مدیریت و سازماندهی کند و این ماموریت سخت بر دوش بسیجیان است.


سردار معروفی، افزود: البته ضعف در آموزش وجود دارد و همان آموزشی که در مجموعه هلال احمر وجود دارد، باید به سمت بسیج، گروه‌ های جهادی ارتش و نیروهای انتظامی نیز بیاید و هلال احمر متولی این امر است و ما همه امکانات را در اختیار آن‌ ها می‌گذاریم تا هلال احمر این آموزش‌ ها را در قالب قرارگاه عملی کند.

سخنران دیگر این مراسم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بود که در ادامه، اظهار داشت: جمعیت هلال‌ احمر در حوادث، خدمات کم نظیری را به مردم ارائه کرده که جای تقدیر دارد. امدادگران جمعیت هلال‌احمر در سیل اخیر زمستان، زلزله و دیگر حوادث در استان کرمان خوش درخشیده اند.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به حمایت های مجلس از هلال احمر، بیان کرد: خدمات ارزنده جمعیت هلال احمر باعث شده که مجلس شورای اسلامی نگاه مثبتی در خصوص هلال‌احمر داشته باشد و نمایندگان از اقدامات این جمعیت حمایت می‌کنند.


گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از ۵ دستگاه خودروی امدادی و ۳ دستگاه موتور سیکلت به ارزش ۶۰ میلیارد ریال نیز رونمایی شد. و طی مراسمی استاندار کرمان با پوشیدن لباس جمعیت هلال احمر، به عضویت افتخاری این جمعیت درآمد. و از اعضاء فعال این جمعیت با اهداء لوح سپاس, تقدیر و تشکر به عمل آمد.

هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

هلال‌ احمر در یکصد سال گذشته همواره پای کار خدمت به مردم بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha