افتتاح شعبه حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان از راه اندازی چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان و واگذاری احکام رییس و اعضای این شورا به آنان خبر داد.

یدالله موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان با اشاره به راه اندازی شعبه حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان، گفت: حل فصل دعاوی و اختلافات خارج از سیستم قضایی بسیار ارزشمند است و اثرات مثبت فراوانی از جمله در زمینه کاهش مراجعات به دادگستری، کاهش هزینه‌ها برای اصحاب دعوا، سرعت در دادرسی‌ ها و ... دارد.

به گفته وی شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان زمینه‌ ای را فراهم می‌ آورد که تصمیمات عادلانه تری موافق با آداب، رسوم، فرهنگ و مسائل اختصاصی این قشر در مسیر حل و فصل اختلافات اتخاذ شود و این موضوع به عدالت نزدیک‌ تر است.

رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان، همکاری معتمدان و متنفذین جامعه زرتشتیان با دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را مورد تقدیر قرار داد و گفت: راه اندازی شورای حل اختلاف زرتشتیان اقدامی گرانبها و ارزشمند است و صرف نظر از تعداد پرونده ها، پیام مثبتی برای جامعه دارد.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری‌ ها و حمایت‌ های رییس کل دادگستری استان و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و گفت: یکی از شاخصه‌ های عدالت، در حوزه حقوقی و قضایی است که از نیازهای انسان امروزی به شمار می‌ رود و تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان نیز در همین راستا انجام می‌شود.

اسفندیار اختیاری افزود: چهارمین شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان پس از استان‌ های یزد، شیراز و تهران در کرمان به عنوان یکی از استان‌ های مهم زرتشتی نشین راه اندازی شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی از سال گذشته، انجمن زرتشتیان برای راه اندازی شوراهای حل اختلاف پیگیری کرده است، تاکید کرد: این شورا از ۲۶ اردیبشهت ماه کار خود را در کرمان آغاز کرده و اقدامات اداری لازم نیز به منظور فعالیت هر چه بهتر این شورا انجام می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha