امضای تفاهم‌ نامه خواهر خواندگی سیرجان و لنگرود

رئیس شورای شهر سیرجان از انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی دو شهر سیرجان و لنگرود در روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با سالروز یکصدمین سال تولد پزشک خیر سیرجان مرحوم دکتر علی حاج صادقی در زادگاهش شهر لنگرود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسن خدامی، گفت: با توجه به خدمات ارزشمند شادروان دکتر علی حاج صادقی پزشک مؤمن و خیّر سیرجانی زاده شهر لنگرود و حضور قریب به 4 دهه ایشان در سیرجان، پیشنهاد خواهرخواندگی میان دو شهر سیرجان و لنگرود در اواخر فعالیت‌ شورای پنجم سیرجان مطرح و پس از پیگیری و بررسی‌های کارشناسی، سرانجام این تفاهم نامه روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با سالروز یکصدمین سال تولد ایشان به امضاء رسید.

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور معاون وزیر بهداشت، مسوولان استان گیلان و شهرستان لنگرود، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین در شهر لنگرود برگزار و تفاهم نامه همکاری در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی امضاء شد.

به گفته رئیس شورای شهر سیرجان در مفاد این تفاهم نامه آمده است: بنیاد دکتر صادقی توسط مجمع خیّرین سلامت سیرجان راه اندازی شود، جایزه دکتر حاج صادقی با موضوع اخلاق پزشکی در هر دو شهر به پزشکان برگزیده حوزه اخلاق اختصاص یابد، مکانی در شهر سیرجان به نام شهید حسین املاکی جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان و مکانی در شهر لنگرود به نام شهید محمدعلی الله دادی قهرمان مبارزه با اسرائیلی های صهیونیسم نام گذاری شود، طرح نسیم قرآن و نهج البلاغه به صورت مشترک برگزار شود، نوغان‌ داری (پروش کرم ابریشم به منظور تولید ابریشم ) در سیرجان گسترش یابد و گلیم «شیرکی پیچ» سیرجان در نمایشگاه‌ های لنگرود عرضه شود.

گفتنی است؛ پیمان خواهر خواندگی اصطلاحی است که شامل قراردادیمی شود که بین سران مملکتی یا سران دو شهر به منظور ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی منعقد می شود.

معمولاً دو شهر برای خواهر خواندگی باید دارای تشابهاتی باشند؛ مثلاً دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر یا حتی دارای دو سمبل مشترک باشند که این انگیزه را ایجاد کند. رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهر خوانده و نامگذاری متقابل نام خیابان هایی به نام شهر خواهر خوانده از جمله نتایج اعلام خواهر خواندگی شهرها است.

مرحوم دکتر علی حاج صادقی پزشک خیر سیرجانی به واسطه خدمت مقدس سربازی از شهر لنگرود به سیرجان آمد و قریب به چهل سال در این شهرستان ماندگار شد. وی که در ویزیت رایگان بیماران نیازمند و کمک به محرومین زبانزد خاص و عام بود اقدام به ساخت بیمارستان امام رضا(ع) در این شهرستان کرد که خدمت بزرگی به عرصه بهداشت و درمان این شهر بود. وی در سیرجان دار فانی را وداع گفت و در بیمارستان امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

امضای تفاهم‌ نامه خواهر خواندگی سیرجان و لنگرود

امضای تفاهم‌ نامه خواهر خواندگی سیرجان و لنگرود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha