کرمان، میزبان نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن کشور

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن در کرمان، از برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی صنعتی، معدنی، فرآوری و تجهیزات فنی و صنعتی کشور و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه های دائمی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمود بندرچی گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی صنایع بزرگ با تولیدات بومی و تجهیزات ساخته شده دانش بنیان برگزار شده و در این نمایشگاه تخصصی ۱۵۰ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی از سراسر کشور حضور دارند .

وی افزود: در این دوره ۲۰ شرکت ویژه و تخصصی دانش بنیان هم حضور دارند و با شروع فعالیت آن از ۲۸ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت هرروز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای حضور شرکت های مختلف خواهیم بود .

مسئول برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعتی و معدنی کرمان، بیان کرد: نمایندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، چین و هند در کنار شرکت های داخلی از سراسر استانهای کشور با هدف بومی سازی قطعات اصلی صنایع بزرگ و با حمایت از توان داخلی در این دوره نمایشگاه حضور دارند .

مشاور و دستیار ویژه معاونت فن آوری و علمی ریاست جمهوری هم در حاشیه این نمایشگاه گفت: معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به صورت ویژه از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و اتصال شرکت های دانش بنیان و دستاوردهایشان با صنایع و معادن بزرگ به ویژه در استان صنعتی معدنی کرمان مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه است .

شاهوردی افزود: سهم کشور اکنون در برگزاری و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و فراملی بسیار مطلوب است و معاونت علمی ریاست جمهوری از حضور هر شرکت دانش بنیان و متخصص در هر حوزه تولیدی بدون محدودیت حمایت خواهد کرد .

وی اظهار کرد: هدف از برپایی نمایشگاه ها صرفا بازاریابی بر ای محصولات نیست، بلکه توسعه فعالیت های علمی و تکیه بر توان داخلی متخصصین هدف اصلی است.

عماد امیری ‌پور مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ های بین‌ المللی جنوب شرق در این آئین گفت: در این نمایشگاه ۱۴۰ شرکت معدنی، ۲۰ شرکت دانش بنیان و ۲۰ شرکت خارجی حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این آئین اظهار داشت: ۴۲ ماده معدنی شناخته شده و نیز حدود 8 میلیارد تن ذخایر معدنی در این استان وجود دارد.

مهدی حسینی نژاد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۹ میلیون تن مواد معدنی از معادن در این استان استخراج می شود که معادل بالای ۲۴ درصد از استخراج از معادن کشور است.

وی با اشاره به اینکه بالای ۶۷ درصد حقوق کشور از محل اعتبارات معادن استان کرمان پرداخت می شود گفت: سال ها باید به بحث تبدیل منابع خدادادی و ذخایر معدنی کرمان به ارزش افزوده در صنایع فرآوری؛ توجه می کردیم که در این زمینه اتفاقی نیفتاده است.

حسین احمدی, مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این برنامه بیان کرد: توسعه همواره حول محورهای تولید ، دانش، نوآوری و کارآفرینی است؛ توسعه بر مبنای خلاقیت منجر به نوآوری و تولید مستمر است که در آن جایگاه شرکت های دانش بنیان می توانند رشد کنند و به صوت پایدار اقتصاد منطقه را متحول کنند.

وی با طرح این سوال که شرکت های دانش بنیان چه مزایای می تواند داشته باشند؟ پاسخ داد: اشتغال و بهره وری است که می تواند موثر باشد، در این نمایشگاه ۲۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد و ما خوب در این حوزه عمل نکردیم که هزینه های تولید را افزایش می دهد و کارآفرینی مورد نیاز مجموعه ها را نیز کاهش می دهد.

کرمان، میزبان نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن کشور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha