برگزاری ۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان زنجان

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی زنجان از اجرای ۹۰ برنامه فرهنگی به مناسبت چهلمین سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد.

ایرج صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: کتابخانه های عمومی استان همزمان با چهلمین گرامیداشت آزادسازی خرمشهر پذیرای اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.


وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به مناسبت چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و تقارن این ایام با شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: ۹۰ برنامه فرهنگی، ترویجی و تبلیغی در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به مناسبت سوم خرداد اجرا می‌شود.


سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بیان کرد: این برنامه‌ها باهدف حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد و خودباوری دینی و ملی با شعار «ما مقاوم هستیم» اجرا می‌شود.


صادقی با بیان اینکه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ۱۶ عنوان برنامه در بخش کودک برگزار می‌شود، ابراز کرد: ۱۵ عنوان برنامه معرفی کتاب توسط کتابخانه‌های استان زنجان پیش بینی شده است. 


صادقی با بیان اینکه ۱۴ عنوان برنامه مناسبتی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: شش مسابقه کتابخانه‌ای و کتاب‌خوانی در سطح کتابخانه‌های استان زنجان نیز  از دیگر برنامه ها در این اداره کل است. 


این مسئول با بیان اینکه هشت عنوان برنامه و جلسات مختلف مانند جلسه مطالعاتی، کارگاه آموزشی، نمایشنامه خوانی کتابخانه‌ای به در این ایام  در سطح کتابخانه‌های سراسر استان در حال  اجرا است خاطرنشان کرد: تهیه، تولید و پخش هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، فیلم، عکس، صوت، کتاب و... در تبیین حماسه آزادسازی خرمشهر از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های استان زنجان است.


صادقی  با اشاره به برپایی جلسات شعرخوانی در محافل ادبی به‌صورت مجازی و حضوری، افزود: جلسات مجازی نقد و بررسی و رونمایی کتاب از منابع مرتبط با موضوع در فضای مجازی انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha