جزئیات بیمه رایگان مادران باردار در کرمان اعلام شد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از بیمه رایگان مادران باردار بدون پوشش بیمه از ابتدای دوران بارداری تا پایان دوره شیردهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران باردار فاقد بیمه درمانی و فرزندان آنها خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌ های کلی نظام افزایش جمعیت و بر اساس سیاست‌ های حمایت از خانواده‌ هایی که مشتاق فرزندآوری هستند، این سیاست‌ ها اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، زنان باردار از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی به‌ مدت دو سال تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌گیرند، افزود: به دنبال اجرای این طرح فرزندان این دسته از مادران نیز تا پنج سالگی به‌ صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار می‌ گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه زنان باردار از زمان شروع بارداری تا پایان دوران شیردهی می‌ توانند از خدمات مراکز دولتی با تعرفه‌ های بیمه سلامت بهره‌ مند شوند، تصریح کرد: بعد از اتمام دوران بارداری مادر و پنج سالگی کودک، آزمون ارزیابی وسع انجام می‌ شود.

محمد جعفری با بیان اینکه این طرح در راستای بند یک سیاست‌ های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و ارتقا بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری در حال اجراست، بیان کرد: زوجین نابارور تا سن ۴۹ سال می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال با پوشش بیمه‌ ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌ های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha