حمل مسافر توسط وانت بارها در کرمان ممنوع شد

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان از ممنوعیت و غیر مجاز بودن حمل مسافر در قسمت حمل بار توسط وانت بارها به دلیل مخاطره آمیز بودن برای سرنشینان در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ علی رضایی با اشاره به جان باختن سرنشینان عقب خودروهای وانت در تصادفات، از برخورد قاطعانه مأموران این پلیس با وانت‌ هایی که در قسمت بار خود اقدام به حمل مسافر کنند، در سراسر استان کرمان خبر داد.

وی در ادامه، افزود: افزایش تقاضای استفاده از وانت برای حمل و نقل اقلام گوناگون به دلایلی نظیر سرعت بارگیری و تخلیه، امکان حمل بار اضافه خارج از ظرفیت مندرج در کارت خودرو، استفاده از اتاق بار خارج از ابعاد استاندارد و مهم‌ تر از همه خلاء مقررات لازم‌ الاجرا جهت کنترل جابجایی بار توسط اینگونه وسایل نقلیه باعث افزایش میزان تردد وانت بارها در راه‌ ها و بالا رفتن میزان تصادفات آن‌ ها شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان، تصریح کرد: وانت بارها توانایی حمل و نقل کالاهایی را دارند که از نظر ابعاد، وزن و ارتفاع، متناسب با توان و مانور حرکتی وانت‌ ها در جاده‌ ها باشند.

سرهنگ علی رضایی، خاطر نشان کرد: رانندگان وانت بارها به هیچ عنوان مجاز به حمل مسافر نیستند، و در صورت مشاهده توسط ماموران به شدت با رانندگان متخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha