افتتاح و کلنگ زنی ۳ طرح محرومیت زدایی در نرماشیر

در نخستین روز از سفر استاندار کرمان به شرق استان، ۳ طرح عمرانی و محرومیت زدایی در شهرستان نرماشیر با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در نخستین روز سفر به شهرستان‌ های شرق استان کرمان در ابتدای ورود به شهرستان نرماشیر مورد استقبال نماینده مردم شرق استان در مجلس، امام جمعه و جمعی از دیگر مسئولان شهرستان قرار گرفت.

وی با حضور در گلزار شهیدان گمنام شهرستان نرماشیر نسبت به مقام شامخ این شهیدان با نثار گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد و در نخستین برنامه خود کلنگ آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰ مگاوات در نظام‌ شهر از توابع شهرستان نرماشیر را با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان به زمین زد.

مدیر پروژه نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی نرماشیر در این مراسم، گفت: عملیات اجرایی این نیروگاه خورشیدی با همکاری شرکت هامون انرژی خورشیدی پاک کهکشان و شرکت خارجی فلن انرژی گروپ(GEP) صورت گرفته است که مدت اجرای طرح ۱۰ ماه پیش‌بینی می‌شود.

حسن خیری افزود: این پروژه چهارمین پروژه این شرکت در ایران است و با سوخت فسیلی و آب کاری ندارند و خوراک آن فقط نور خورشید است.

طرح بعدی طرح آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) بود که با اعتبار ۵۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ۳۰ روستای این شهرستان را با حدود ۳۶ هزار نفر پوشش می دهد، که توسط استاندار کرمان افتتاح شد.

در ادامه این سفر، استاندار کرمان ساختمان کمیته امداد شهرستان نرماشیر را با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و زیربنای ۸۵۰ مترمربع افتتاح کرد.

 مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در این مراسم، اظهار داشت: شهرستان نرماشیر فاقد کمیته امداد بود و از سال ۹۵ این پروژه شروع شده بود، اما به دلیل تغییر در پیمانکارها تاکنون تکمیل نشده بود.

یحیی صادقی افزود: برای تامین اعتبار این پروژه یک میلیارد تومان از منابع داخلی یعنی فروش املاک تامین شده است و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر آن توسط دفتر مرکزی کمیته امداد تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: همچنین کارگاه اشتغال روستایی کمیته امداد نرماشیر با اعتبار ۵۳ میلیون تومان با هدف آموزش مهارت آموزی در این محل راه اندازی شده است.

گفتنی است؛ استاندار کرمان همچنین با حضور در منزل شهیدان سبز علی و حسین محمد آبادی و روحانی شهید محمد زابلی زاده، داود زابلی زاده و ابوالفضل زابلی زاده دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha