رونمایی از سامانه "با جهاد" در کرمان

آئین رونمایی از سامانه "با جهاد" با حضور رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان، در جهاد دانشگاهی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان، در مراسم رونمایی از سامانه با جهاد ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت یاد شهدا، امام شهدا و به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سامانه با جهاد در جهت طرح ملی مشاغل خانگی و در راستای اتصال به بازار ایجاد شده است.

دکتر مهدی بازمانده، افزود: دغدغه ای که همه صاحبان کسب و کار داشتند این بحث بود که جایی باشد تا محصولات خانگی خودشان را بتوانند به طور دائم به مشتریان عرضه کنند و با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی در سطح استان، روستاها و محلات مختلف وجود داشت، این امکان برای این عزیزان میسر نبود و این سامانه در همین راستا و به منظور سهولت کار فروشندگان و مشتریان امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: سامانه «با جهاد» یک کیف کاملا جدید و نویی است و بعد از اینکه افراد محصولات خود را در سامانه بارگذاری کردند، این امکان برای مشتریان وجود دارد بدون واسطه هم در سامانه با جهاد و هم در پنل اختصاصی صاحب شغلی که این صفحه را ایجاد کرده، وارد شوند و محصولات متنوعی که این عزیزان دارند را مشاهده کنند.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی در زمینه ایجاد این سامانه، بر اهمیت توجه به مشاغل خانگی در راستای اشتغالزایی تاکید کرد.

محمد مهدی زاهدی, افزایش سرمایه، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت خانواده را از نتایج مشاغل خانگی برشمرد و بیان کرد: کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کار در محیط آرام خانواده از جمله سایر فواید مشاغل خانگی می باشد و امروز با افتتاح این سامانه و قرار دادن محصولات در آن گام موثری در این جهت انجام شده است و در این راستا دغدغه صاحبان کسب و کار نیز کاهش پیدا می کند.

وی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان کرمان توانسته است نقش و ماموریت خود را در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی ایفا کند.

مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی در زمینه اجرای طرح مشاغل خانگی، گفت: خوشبختانه مراحل این طرح در استان کرمان با تلاش های انجام شده از سوی جهاد دانشگاهی به خوبی در حال انجام است و هم اکنون نیز شاهد رونمایی از این سامانه به منظور اتصال مشاغل به بازار هستیم.

 حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هم در این مراسم، اظهار داشت: سال گذشته ما یک تجربه خیلی خوبی با مجمع نمایندگان و بانک رسالت داشتیم که توانستیم حدود شش هزار مشاغل خرد و خانگی ایجاد کنیم، که لیست آن در اختیار اداره کار است و می توان گفت مجموع مشاغل خانگی که پارسال ایجاد شد از مجموع چند سال گذشته بیشتر بود اگر همان ها را بتوانید به عنوان پیش قسط این پلتفرم اجرا کنید، اقدام بسیار خوبی است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان در این مراسم با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی، افتتاح این سامانه را کمک بسیار خوبی در این زمینه ذکر و تصریح کرد: مشاغل خانگی خیلی از آسیب ها و نگرانی ها از جمله نگهداری فرزند را کم می کند.

یحیی صادقی همچنین به رویداد کارآفرینی که اواخر سال گذشته توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی انجام داد، اشاره و تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از فارغ التحصیلان از بچه های تحت پوشش کمیته امداد ایده هایی را ارائه دادند که بی نظیر بود و با این دیدگاهی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد، اینگونه اقدامات می تواند بسیار موثر واقع شود.

وی از دکتر بازمانده بخاطر برگزاری رویداد کارآفرینی و همچنین همکاری و همراهی تیم جهاد دانشگاهی در جهت رفع فقر مطلق در سطح جامعه تشکر کرد.

رضا خواجه حسنی معاونت علمی سپاه ثارالله استان کرمان نیز، ضمن تشکر از ایجاد زیرساختها در استان در زمینه مشاغل خانگی، گفت: بسیج نیز در زمینه مشاغل خانگی، فعالیت های سامانه با جهاد و همچنین ارائه آموزش های لازم در سطح جامعه در زمینه تکمیل زنجیره ارزش، اعلام آمادگی می کند.

رونمایی از سامانه "با جهاد" در کرمان

رونمایی از سامانه "با جهاد" در کرمان

رونمایی از سامانه "با جهاد" در کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha