ضرورت تدوین سند تحول فرهنگی در جنوب استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از تدوین سند تحول فرهنگی جنوب کرمان به عنوان یکی از ضروریات توسعه فرهنگی این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ بهرام مسلمی مهنی در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی پارلمان محلی است که به عنوان یک ظرفیت و فرصت برای پیشبرد فرهنگی منطقه به شمار می رود.

وی افزود: ریاست این شورا را  امام جمعه و نماینده ولی فقیه، نایب رییس استاندار و دبیر آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عهده دار است.

 مدیکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با ابراز خرسندی از وفاق و همدلی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شورای فرهنگ عمومی و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، گفت: این یک فرصت طلایی است.

مسلمی مهنی هم افزایی، همگرایی،‌ تدوین سیاست های فرهنگی، شناخت نیاز های فرهنگی و تعیین اولویت ها را از اصلی ترین وظایف این شورا برشمرد و بر شناخت آسیب های اجتماعی، ناهنجاری های اجتماعی با ارائه راهکارهای جدید تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توجه به سبک زندگی مردم، مد لباس، زیست عفیفانه، ورزش، هنر و محصولات فرهنگی  را یک اصل مهم دانست.  

مسلمی مهنی، بیان کرد: طبق تبصره ماده ۱۷ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، با ۲۶ موسسه قرآنی، فرهنگی و هنری جنوب کرمان که در این زمینه طرح و برنامه ارائه کردند، تفاهم نامه ای منعقد شده و برای اجرای آن طرح ها، اعتبار اختصاص یافت.

وی مهنی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تنها ناظر برای اجرای طرح های موسسات یاد شده است تا بتوان به توسعه فرهنگی منطقه کمک کرد.

مدیر شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، تصریح کرد: برای توسعه فرهنگی منطقه لازم است که سند تحول فرهنگی جنوب کرمان تدوین شود و هر شهرستان باید یک سند تحول فرهنگی داشته باشد که این مهم به کمک دانشگاه ها و نخبگان، صاحبان اندیشه و فکر محقق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha