تحقق بیش از ۳ درصد تعهد اشتغالزایی در استان کرمان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از تحقق ۲ هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی معادل ۳.۹ درصد از تعهد اشتغالزایی استان کرمان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی مصباح گفت: بر اساس پیش بینی انجام شده میزان تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۶۰ هزار و ۳۷۴ شغل جدید است، که تاکنون برای ۲ هزار و ۶۵۰ نفر معادل ۳.۹ درصد تعهد اشتغالزایی در سال جاری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۵۷ شغل در این استان تعهد و ۵۰ هزار و ۹۲۰ شغل ایجاد شده است، افزود: این مهم رشد ۱۲۳ درصدی داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۰ در بخش اشتغال ناشی از فعالیت های کاریابی یک هزار و ۵۳۰ شغل تعهد شده که در این زمینه ۲ هزار و ۵۰۷ شغل ایجاد شده که نسبت به سال قبل از آن ۱۶۴ درصد رشد داشته است.

مصباح با اشاره به اینکه سال گذشته تعهد اشتغال ناشی از تسهیلات طرح های روستایی این استان ۴۰۰ شغل بوده است، بیان کرد: در این زمینه با پرداخت بیش از ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای ۴۸۷ نفر ایجاد شد و در این زمینه رشد ۱۲۲ درصدی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، نیاز است تلاش بیشتر و مجدانه تری برای ایجاد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی استان کرمان صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha