در استان کرمان؛ چالش عدم مهارت و نیروی متخصص وجود دارد

معاون اقتصادی استاندار کرمان، گفت: طی بررسی‌ ها و بازدیدهای صورت گرفته از شرکت‌ های مختلف و همچنین مراکز آموزشی فنی و ‌حرفه‌ ای متوجه شدیم، که در استان چالش عدم مهارت و نیروی متخصص وجود دارد، که باعث شده بسیاری از نیروهای ماهر از شهرستان‌ های دیگر وارد استان شده و فرصت‌ های شغلی جوانان استان را اشغال کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده در کارگروه اشتغال استان گفت: دقت در ثبت شغل‌ های پایدار به سامانه ملی دستگاه و سامانه رصد اشتغال در استان کمک می‌ کند.

وی در خصوص کمیته آموزش و مهارت استان کرمان؛ افزود: طی بررسی‌ ها و بازدیدهای صورت گرفته از شرکت‌ های مختلف و همچنین مراکز آموزشی فنی و ‌حرفه‌ ای متوجه شدیم، که در استان چالش عدم مهارت و نیروی متخصص وجود دارد، که باعث شده بسیاری از نیروهای ماهر از شهرستان‌ های دیگر وارد استان شده و فرصت‌ های شغلی جوانان استان را اشغال کنند.

معاون اقتصادی استاندار کرمان در ادامه اظهار داشت: استان بیشتر به سمت سخت افزارها، ایجاد زیرساخت‌ ها و احداث کارخانه رفته و از لحاظ تقویت نیروی انسانی کارآمد کمبود دارد.

حسن زاده عنوان کرد: جمعیت جوان استان باید از لحاظ مهارت‌ های شغلی تقویت و حمایت شوند،‌ لذا در همین راستا، دانشگاه فنی و حرفه‌ ای و سازمان فنی و حرفه‌ ای را در دو حوره آموزش و مهارتی مدنظر قرار دادیم.

وی اضافه کرد: قرار است کمیته‌ ای با اعضای مشخص در قالب همین کارگروه ایجاد شود؛ که بتوانیم کمبود نیروها را در استان مشخص و با شرکت‌ ها و نیازهای شغلی آنها ارتباط بگیریم و بر اساس نیاز بازار به افراد آموزش داده شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان، مهارت را از راه‌اندازی شغل مهمتر دانست و شناسایی فارغ‌ التحصیلان بیکاری که رشته‌ های آنها مورد نیاز بازار کار است؛ را یک ظرفیت برای پرورش نیروهای ماهر دانست.

حسن‌ زاده با بیان اینکه مهارت ‌از راه‌اندازی شغل مهمتر است، عنوان کرد: شناسایی فارغ‌ التحصیلان بیکاری که رشته‌های آنها در بازار کار نیاز است، یک ظرفیت برای پرورش نیروهای مهارت دیده ‌برای ورود به صنایع استان است.

در استان کرمان؛ چالش عدم مهارت و نیروی متخصص وجود دارد

مجتبی مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از ۴۶ هزار و ۱۴۸ تعهد اشتغال دستگاه‌ های اجرایی که داشتیم؛ تا الان ۱۱ هزار و ۹۷۰ شغل از سوی دستگاه‌ ها و شهرستان‌ ها در سامانه به ثبت رسیده , که تقریبا ۲۶ درصد است.

وی با بیان این مطلب که همه اشتغال استان وابسته به تسهیلات نیست، گفت: اشتغال‌ ها در مجموعه صنعتی، کشاورزی و گردشگری و دیگر اصناف نیز باید به ثبت برسند و رصد شوند؛ لذا دقت در ثبت اشتغال در سامانه مهم است.

گفتنی است؛ در پایان احکام اعصای انتخابی کمیته آموزش و مهارت استان اعطا شد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha