ورود دانشگاه آزاد به بحث اکتشافات معدنی استان کرمان

معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه اکتشافات یک عملیات علنی و تخصصی است، تصریح کرد: کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است، ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌ شود، که دانشگاه آزاد می‌ تواند به این موضوع ورود کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر امیر حسن زاده در افتتاحیه نمایشگاه و رویداد تخصصی عصر امید سیرجان، گفت: تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌ توانیم در برگزاری‌ نمایشگاه عصر امید ببینیم که این حرکتی رو به جلو است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌ اند، افزود: در تمام دنیا صنایع بزرگ تحولات ایجاد کرده‌ اند، اما اکنون می‌ بینیم که صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه صنایع شده است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌ توانیم در برگزاری‌ نمایشگاه عصر امید ببینیم، که این حرکتی رو به جلو است. در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌ اند.

امیر حسن زاده ادامه داد: در تمام دنیا صنایع بزرگ تحولات ایجاد کرده‌ اند؛ اما اکنون می‌ بینیم که صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه صنایع شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کارخانه‌ داری و کارخانه‌ سازی گام برداشته‌ ایم، گفت: این نشان می‌ دهد هنوز آنطور که باید صنعتی نشده‌ ایم و باید به سمت تأمین نیازهای دانش‌ بنیان، فناورانه و آی تی برویم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه صنایع بالادستی در حوزه معدن کار نکرده‌ اند، اظهار داشت: از دانشگاه آزاد انتظار داریم چنین مسئله‌ ای را رفع کند. پیش‌ بینی می‌ کنیم آینده نزدیک با مشکل کمبود سنگ مواجه شویم؛ این به آن معناست که هنوز اکتشاف را مد نظر نداریم نه اینکه سنگ کم داشته باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه اکتشافات یک عملیات علنی و تخصصی است، ابراز داشت: کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است، ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌ شود، که دانشگاه آزاد می‌ تواند به این موضوع ورود کند.

وی بیان کرد: ذخایر شمالی استان کرمان ۸ میلیون تن و جنوب این استان ۳۲۸ میلیون تن اس؛ که این فاصله اکتشافات در شمال و جنوب استان را نشان می‌ دهد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان؛ با تأکید بر اینکه باید به سمت اکتشافات عناصر جدید برویم، مطرح کرد: اکنون ۸۰ نول کانی و عنصر داریم؛ اما اکتشاف نداریم. علاوه بر اینها، کمبود دانشجو و رشته‌ های مرتبط با اکتشافات را داریم که باید به این‌ مسئله رسیدگی کرد.

حسن زاده؛ با بیان اینکه ارتباط معاونت اقتصادی استانداری با دانشگاه‌های استان کرمان و همکاری با سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی و عملیاتی است و نه تنها در حد چاپ کتاب و مقاله، خاطرنشان کرد: امیدواریم این کلنگ‌ زنی که در ایام دهه کرامت انجام می‌ شود، مایه خیر و برکت استان کرمان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha