اولین نشست شورای اداری سیرجان با حضور سرپرست جدید فرمانداری این شهر

جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سیرجان صبح امروز مورخ ۱۶ خرداد ماه با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری ویژه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، مدیران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امام جمعه سیرجان با تبریک دهه کرامت و تقدیر و تشکر از زحمات فرماندار اسبق و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید فرمانداری سیرجان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، گفت: امام راحل(ره) خصوصیات بارزی داشتند که مهم ترین آن ها اخلاص بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی افزود: امام خمینی(ره) خلوص نیت بسیار والایی داشت، به نحوی که تمام کارهایش برای خدا بود و نه برای غیر از خدا.

وی بیان کرد: این خیلی مهم است که بدانیم دنیا برای ما باقی نمی ماند و خداوند به پیغمبر(ص) هم در قرآن فرموده:"انت میّت" و همه ما روزی خواهیم رفت. چیزی که به درد ما می خورد خلوص نیت است و عملی در پیشگاه خداوند ارزش دارد که در آن خلوص نیت باشد.

نماینده ولی فقیه در سیرجان با بیان اعتقاد و ایمان قوی امام خمینی(ره) به خداوند، گفت: همه ما باید رهروی راه امام راحل باشیم و به خداوند توکل کنیم؛ همانطور که امام حسین(ع) برای رضای خداوند قیام کرد و حضرت زینب(س) این قیام را تبیین کرد و این تبیین موجب سقوط حکومت بنی امیه شد و ما هم باید خدمات و عملکرد ۴۳ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم تا این قیام را زنده نگه داریم.

حجت الاسلام سید محمود حسینی، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی سالگرد ارتحال امام در مرقد ایشان اشاره کردند در حوزه صنعت و کشاورزی پیشرفت کردیم و باید این خدمات به همگان گفته شود و با توجه به اینکه این عملکرد شایسته نظام از سوی دشمنان تخریب می‌شوند و قصد دارند مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

وی تشریح کرد: مسوولین باید عملکرد و خدمات دولت و نظام را به مردم تبیین و خدمات را به مردم بازگو کنند و مردم هم در جریان امورات قرار گیرند و در تکریم ارباب رجوع باید دشمنان را مایوس کنیم و مسوولین نباید مردم را درگیر بوروکراسی اداری کنند.

اولین نشست شورای اداری سیرجان با حضور سرپرست جدید فرمانداری این شهر

امام جمعه سیرجان با اشاره به فعالیت‌های فرمانداران ادوار گذشته در سال‌ های اخیر گفت: همانطور که در ۱۴ سال گذشته در کنار ۴ فرماندار دیگر بودم، هم اکنون نیز در کنار دکتر علی یعقوبی(سرپرست جدید فرمانداری) هستم و از وی حمایت می‌ کنم؛ همانطور که رهبری اشاره فرمودند، نمایندگان نباید در انتخاب فرمانداران دخالت کنند و ما هم هیچ دخل و تصرفی در این انتصابات نداریم و فقط وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه صحبت هایش خاطر نشان کرد: از معاونین فرمانداری و مسوولین شهرستان نیز درخواست دارم با وی همکاری کنند؛ چرا که این کمک‌ ها و یاری ما لازم است؛ چون اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و همانطور که در جنگ ۸ ساله هیچ کس نگفت که رزمندگان از چه حزبی و یا جناحی هستند، امروز هم باید با وحدت و همدلی کنار هم باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان نیز در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد، گفت: این صحبت های جامع و کامل در واقع نقشه راه انقلاب به ما و همه مسئولین است.و این را به همه توصیه می کنم که از درون این صحبت ها دستورالعمل های عملیاتی را مربوط به حوزه کاری خود استخراج کنید و به کار گیرید.

سرهنگ دستوری افزود: با عمل به این دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری است که می توانیم فرمان ولی فقیه را در صحنه عمل محقق کنیم و همه ما باید پایبند به این اصول باشیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظمم رهبری که در مورد دوگانه هایی سخن گفتند که امام راحل(ره) آنها را در کنار هم قرار داده و با اینکه شامل ۷ دوگانه می شوند که علی الظاهر با هم در تضاد هستند، ولی امام(ره) آنها را در کنار هم جمع کرد و الگویی کامل را به جامعه ارائه داد.

اولین نشست شورای اداری سیرجان با حضور سرپرست جدید فرمانداری این شهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسج سپاه سیرجان اولین دوگانه را معنویت دینی و رای مردم برشمرد. یعنی هم توکل به خدای متعال و قیام برای خدا و هم مردم را به عنوان ارکان اصلی نظام قبول دانستن و این یعنی الگوی دقیق مردم سالاری دینی.

سرهنگ دستوری اجرای احکام الهی در کنار راه های مصلحت های عمومی، نفی ظلم کردن و ظلم پذیزی، دانش و اقتصاد کشور در کنار رفاه و امنیت کشور، داشتن تقوا و تعهد مسئولین در کنار کاربلد و کارشناس بودن آنان، حفظ انسجام و وحدت در مقابل توجه به آراء و گرایش های مختلف و رعایت حال ضعفا و اقشار ضعیف در کنار تولید ثروت را از دیگر این دوگانه ها برشمرد.

وی با تاکید بر شعار سال بر تولید دانش بنیان و حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: اگر تولید دانش بنیان شود راندمان بالا می رود. ما در کشور ۵۵۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که سهم شان از تولید ناخالص ملی فقط ۲ درصد است و مورد مهم بعدی بحث ارتباط صنعت با دانشگاه است که سهم آن در کشور ما ۱ و نیم الی ۲ درصد است، در صورتی که در جهان ۱۰ درصد است.


سرپرست جدید فرمانداری ویژه شهرستان سیرجان با تاکید بر مدیریت علمی در تدوین سند چشم انداز توسعه این شهرستان گفت: با توجه به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در رسیدن به اهداف توسعه و چشم انداز سال ۱۴۰۴، مسوولان شهرستان موظف به تدوین سند توسعه بر مبنای مدیریت علمی و اصولی هستند.

علی یعقوبی تصریح کرد: نظام‌های اداری نظام‌های سیستمی هستند که نمی‌توان بصورت جزیره‌ ای کار کنیم و اگر بر تکریم ارباب رجوع و یا فرهنگی سازی و یا راندمان کاری تاکید می‌ شود، اینگونه نیست که مجموعه‌ ای بتواند این کار را انجام دهد و همه باید نقش آفرین باشیم و بپذیریم که مدیریت سنتی عمر آن تمام شده و امروز باید به سمت مدیریت اصولی برویم؛ مدیریتی که بیش از یکصد سال در کشورهای توسعه یافته در حال گسترش است و تمامی دستگاه‌ ها باید مجهز و مسلط به اصول مدیریتی و دانش مدیریتی  باشند که در غیر این صورت هیچ حرفی برای گفتن نداریم.

وی تکریم ارباب رجوع، راندمان کار و استفاده بهینه از امکانات، تصمیم گیری به موقع، توانایی کار کردن در شرایط سخت را در مدیریت علمی دانست و یادآور شد: قطعا همه شما مسوولان نسبت به اصول مدیریتی شناخت دارید؛ اما لازم است این اطلاعات بروزرسانی شود و یافته‌ های جدید را دریابیم و برنامه و استراتژی مدیریتی برای مجموعه خود داشته باشیم و در کنار فراگیری علم باید هنر اجرای آن را هم کسب کنیم و اگر مدیران شهرستان با شیوه‌های سنتی مدیریت کنند و نگاه سیستمی و مبتنی بر مدیریت علمی اعمال نشود، نتیجه مطلوبی برای نظام اداری شهرستان حاصل نخواهد شد.

اولین نشست شورای اداری سیرجان با حضور سرپرست جدید فرمانداری این شهر

سرپرست جدید فرمانداری سیرجان افزود: مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته یکی از مولفه‌ها و پارامترهای نامگذاری سال چه در زمان اقتصاد مقاومتی و چه امسال که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، مسأله تولید را تاکید کردند و این کلید توسعه اقتصادی است و بعنوان کلید واژه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

علی یعقوبی با اشاره به اینکه در ابتدای حضور در تصدی سرپرستی فرمانداری سیرجان، یک تیم رصد فضای مجازی تشکیل دادم تا مشکلات و مطالبات مردم را جمع‌ آوری کنند که از مجموع درخواست‌ های مردم از فرماندار جدید به این نتیجه رسیدیم که جراحی و تحول اقتصادی بعنوان موضوع اصلی کشور مورد پذیرش مردم قرار گرفته که مدیران بایستی با تمام توان خود آنرا اجرایی کنند و همچنین در ارایه خدمات با کیفیت و تکریم ارباب رجوع توسط مسیولین را انتظار و درخواست دارند.

وی ادامه داد که اجازه نخواهم داد به جایگاه و شأن ارباب و رجوع و مردم خدشه‌ ای وارد شود؛ بخصوص خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران که به گردن ما دِین دارند.


 سرپرست فرمانداری سیرجان همچنین با اشاره به اتفاقات و حوادث جاده‌ ای طی روزهای گذشته، ضمن تسلیت به خانواده آنها، گفت: نشست اضطراری بررسی مشکلات محور سیرجان_ بلورد با حضور مدیران مربوطه برگزار شد، اما متاسفانه در پروژه محور مذکور یکسری کارها به صورت هماهنگ انجام نشده است لذا مقرر شد پیمانکار با هماهنگی مسوولان استانی تا زمان مشخص شدن پیمانکار نیوجرسی و نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده و دوربین ها کنترل سرعت محور  مسدود شود.

علی یعقوبی در خاتمه به برخی مشکلات پیرامون شهر سیرجان اشاره کرد و ادامه داد: سیرجان با وجود ۲ شهرک صنعتی، کشش مشاغل مزاحم را ندارد و اینگونه مشاغل بایستی سریعا ساماندهی شوند و سیستم حمل و نقل و تردد کامیون درون شهری بسیار خطرآفرین است و بحث کامیون‌ ها و ورود آنها را باید بطور جدی دنبال و چاره‌ گشایی کنیم.

اولین نشست شورای اداری سیرجان با حضور سرپرست جدید فرمانداری این شهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha