رقابت ۸ استان در مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت : در اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی ۸ استان از کشور که در که فعالیت‌هایی در  خصوص ملیله دارند در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

به گزارش  خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان محمدرضا انصاری، در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات آزاد کشوری ملیله‌سازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد :  برگزاری مسابقات مهارت و در راس آن مسابقات جهانی با رویکرد فرهنگسازی در زمینه مهارت، اشتغال و کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه مسابقات مهارتی در ۲ بخش ملی و آزاد  برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یک بخش، مسابقات ملی مهارت که برای افراد زیر ۲۱ سال است و ثبت‌نام بیستمین دوره این مسابقات در حال انجام است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه احتمالا د ر ۸۰ رشته‌های این رقابت‌ها از استان زنجان شرکت‌کننده خواهیم داشت بیان کرد : سعی بر این است که در تمام رشته‌ها شرکت‌کننده داشته باشیم ولی در  ۴۳ رشته این رقابت در استان زنجان  نیست و امکان شرکت در مسابقه وجود ندارد.

انصاری با اشاره به اینکه  مسابقات ملی مهارت در بخش  آزاد در رده سنی  بالای ۲۱ سال است، اظهار کرد: تاریخچه این مسابقات که در بین صنعت، شرکت‌ها و کارگران و شاغلان بنگاه‌های اقتصادی برگزار می‌ شود .

وی  با بیان اینکه زنجان شهر جهانی ملیله نامگذاری شده است تصمیم شد اولین رشته در مسابقات آزاد را با رشته ملیله‌سازی، شروع کنیم افزود :  در این راستا   برای صیانت از حقوق صنعتگران این رشته را انتخاب کردیم و  فراخوان  مسابقات به‌صورت ملی منتشر شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار بود این مسابقات قبل از عید برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی امکانپذیر نشد و خوشبختانه امروز مقارن شد با ولادت باسعادت امام رضا(ع) و هفته صنایع دستی برگزار شود.

انصاری  با اشاره به اینکه هدف این مسابقات، برد و باخت نیست، تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات، انتقال دانش فنی و استفاده از تکنیک‌ها و مِتُدهای جدید برای زنده نگه داشتن صنعت ملیله‌سازی است که قدمت چندین هزار ساله دارد و استان زنجان خاستگاه صنعتگرانی است که در این عرصه فعالیت دارند .

وی با بیان اینکه  فراخوان مسابقات به‌صورت ملی بود اظهار کرد: اکثر استان‌ها با هنر ملیله، آشنا نیستند، هدف اول این بود که پیام استادکاران ملیله و رشته ملیله‌سازی را  به تمام استان‌های کشور معرفی کنیم  ودر  گام دوم نیز انتخاب شرکت‌کنندگان بود که ۹ شرکت‌کننده از ۸ استان کشور از جمله زنجان، همدان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کرمان و قزوین که فعالیت‌هایی در  خصوص ملیله دارند در این مسابقات شرکت کرده‌اند  و همچنین  سعی شده است مسابقات را با استاندارد مسابقات جهانی، تطبیق دهیم.

مدیرکل  آموزش  فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد:  در کنار این مسابقات، نمایشگاهی از توانمندی هنرآموزان و مهارت‌آموختگانی که  صاحب شغل شده و یا تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی یا سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی هستند و در عرصه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوع اشتغال فعالیت می‌کنند در معرض عموم به نمایش گذاشته شده است.

انصاری با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات کشوری در سایر رشته‌ها نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کشوری در صنعت چاقو و همچنین آشپزی و شیرینی‌پزی را در ادامه خواهیم داشت.

وی افزود: این مسابقات با همکاری اتحادیه‌ها، اصناف و ذی‌نفعان در چهارچوب وظایفی که برای ما تعریف شده و حتی شاید فراتر از آن در رشته‌های مختلف صنایع دستی و هنرهای موجود در استان برگزار خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha