اشتغال به کار بالای ۴۰ درصدی مهارت آموزان فنی و حرفه ای در زنجان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان، گفت: بر اساس رصد و پایش انجام شده بالای ۴۰ درصد از مهارت آموزان آموزش دیده در این استان اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا انصاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان  به مناسبت هفته ملی مهارت با اشاره به رویکرد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای فراگیری مهارت آموزی و ایجاد اشتغال اظهار کرد: سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما باید منطبق با امر اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه اینکه در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، شرکای مشترک برای انتقال دانش فنی ایفای نقش می‌کنند افزود : ۷۵ درصد زمان آموزش‌های ما بر اساس استاندارد عملی بوده و  تنها ۲۵ درصد بصورت تئوری است که بیشتر این مهارت ها و آموزش ها بر مبنای شغل بوده تا منجر به ایجاد شغل شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بالغ بر۹ هزارو ۵۰۰ استاندارد بر اساس سیستم طبقه بندی مشاغل است بیان کرد: وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال بر اساس استانداردهای بین المللی است و گواهینامه های صادره بر اساس شایستگی ها و توانمندی ها است.

انصاری با بیان اینکه تقاضا محور بودن دوره ها در برنامه های آموزشی این سازمان است،اظهار کرد: کارآموزان و مهارت دیدگان در این سازمان پس از گدراندن دوره ها مورد مشاوره و هدایت شغلی قرار می گیرند.

انصاری اذعان کرد: با تمامی امکانات و تجهیزات آماده ارائه آموزش‌های مهارتی به عموم افراد جامعه و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که فاقد مهارت‌های لازم جهت ورود به بازار کار می‌باشند، هستیم و تلاش میکنیم در این راستا فرهنگ مدرک‌گرایی را به فرهنگ مهارت‌افزایی تغییر دهیم.

وی با اشاره به رصد و پایش صورت گرفته از مهارت آموزان این سازمان در استان بیان کرد: خوشبختانه طی رصد انجام شده در امر اشتغال این مهارت آموزان برای بالای ۴۰ درصد آموزش دیدگان اشتغال مستقیم ایجاد شده است که این موضوع در رشته‌های مختلف ویژه خوهران و برداران متفاوت است.

این مسئول با بیان اینکه معتقدم در آموزش مهارتی تفکیک جنسیتی در رشته‌ها نباید صورت بگیرد، تاکید کرد: زنان در برخی از موضوعات که اغلب مردانه انگاشته می‌شوند ورود خوبی داشته‌اند که از جمله آنان گروه کابینت سازی و مکانیک خواهران به خوبی عمل کرده‌اند. 

مدیر بعد از من در این سازمان باید متخصص باشد

انصاری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران  با اشاره صریح به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای  به خاطر حساسیتی که دارد،در بخش مدیریتی برای تحقق  اهداف و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده، نیاز به افراد متخصص دارد ،گفت: این سازمان، یک دستگاه تخصصی است و منِ کمترین، که در خدمت مهارت آموزان هستم در مسئولیتی که به من سپرده شده است تخصص لازم را دارم به همین دلیل معتقدم که فردی که بعد از من می‌آید، باید متخصص باشد تا بتواند این مسیر را طی کند.

انتهای پیام/ نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha