بیش از ۴۰ درصد آموزش های بخش غیردولتی طراحی مد و لباس است

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان گفت:یش از ۴۰ درصد آموزش های بخش غیردولتی طراحی مد و لباس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا انصاری در حاشیه بیست و یک مین دوره مسابقات ملی مهارت در جمع اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار رشته رباتیک، طراحی مد و لباس، آشپزی و شیرینی پزی به میزبانی زنجان از امروز تا ۱۵ آبانماه در حال برگزاری است، اظهار کرد: ۲۵۰ شرکت کننده از سراسر کشور برای حضور در مسابقات ملی مهارت در چهار رشته حضور دارند و نفرات منتخب این مسابقات به رقابت های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات استان زنجان میتواند برای استان زنجان منشا خیر و برکت باشد، افزود: رویکرد این مسابقات ترویج فرهنگ مهارت آموزی است تا جوانان در این حوزه ها کسب تجربه داشته باشند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به چرایی انتخاب رشته های این دوره از مسابقات بیان کرد: باتوجه به اینکه صنایع قالب استان که ارزش افزوده بسیار خوبی در تولید پوشاک و نساجی در استان دارد فرصت های بسیار خوب شغلی را برای  مهارت آموزان ایجاد میکند که در این دوره  شرکت سرجین بافت میزبان رشته طراحی مد و لباس است.

انصاری با بیان اینکه رشته های قنادی و آشپزی زیر ساخت های اساسی  صنعت گردشگری است، افزود: انتخاب این دو رشته نیز با توجه به شرایط استان در شاهراه مواصلاتی منطقه شمالغرب میتوان در این رشته ها مانور داد چرا که نیروی کار خوبی در این حوزه تربیت کنیم تا زیر ساخت های گردشگری را تقویت کند.

وی تصریح کرد: رشته رباتیک نیز باتوجه به اینکه استان زنجان قطب آی سی تی و برق الکترونیک است و دارای نخبه های مهارتی بسیار خوبی در این رشته ها است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان ضمن تشکر از میزبانی شرکت سرجین بافت زنجان که چنین امکانات و تجهیزات را هم سطح مسابقات جهانی در اختیار گذاشته است، اظهار کرد: همچنین هدف از این اینکه این مسابقات در شرکت تولیدی برگزار شد بر این بود تا شرکت کنندگان نیز با محیط واقعی کار نیز آشنا شوند
انصاری با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد آموزش های بخش غیردولتی طراحی مد و لباس است، بیان کرد: امبداریم طبق صحبت های انجام شده موافقت برگزاری مسابقات جهانی نیز در استان زنجان انجام شود.

وی در پایان نیز از کسب مدال بزنر برای اولین بار در رشته طلا و جواهر سازی توسط استان زنجان  در مسابقات ملی مهارت جواهر سازی خبر داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha