لزوم تأمین امنیت مرزهای مشترک ایران و کویت در برابر جرایم دریایی

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با فرمانده گارد ساحلی دولت کویت، بر لزوم تأمین امنیت مرزهای مشترک دو کشور و مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرایم دریایی تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، به منظور تحکیم روابط دیپلماسی و ارتقا امنیت مرزهای آبی، سردار"احمدعلی گودرزی" فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با سرتیپ دریایی «طلال مبارک مونس» فرمانده گارد ساحلی دولت کویت دیدار و گفت و گو کرد.

سردار گودرزی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به هیأت گارد ساحلی دولت کویت، بر مشترکات دینی و فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: علاوه بر مشترکات دینی و سیاسی، باید تعامل و مشترکات مرزی نیز گسترش پیدا کند و این موضوع یکی از بهترین دلایل بر ارتقا روابط دیپلماتیک بین دو کشور می‌باشد.

وی بر امنیت و تسریع روابط تجاری میان دو کشور تأکید کرد و افزود: روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت از دیرباز به صورت سنتی رواج داشته که فرهنگ حاکم بر این روابط سنتی، فرهنگ پایه دوستی و مودت بوده است که می‌طلبد این موضوع بیش از گذشته استمرار داشته باشد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با بیان اینکه تعامل و همکاری مرزی برای امنیت مرزهای دو کشور مفید و مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: ارتقا وضعیت ایمنی و امنیتی خطوط کشتیرانی و مسافربری از جمله ملزمات ارتقا روابط بین دو کشور می‌باشد که بحمدالله تاکنون مورد خاصی در این زمینه نبوده و امیدواریم این امر گسترش و ادامه داشته باشد.

گودرزی با تأکید بر اهمیت ارتقا امنیت دریانوردی در حوزه آب‌های خلیج فارس بدون حضور کشورهای فرا منطقه‌ای، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران و دولت کویت باید از حوزه اقتصاد و تجارت دریایی بهره مند باشند و این تنها در سایه ارتقا تعاملات و حفظ ثبات و امنیت دریانوردی قابل انجام است.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به اینکه از حضور کشورهای فرا منطقه‌ای در خاورمیانه ناخرسندیم، گفت: مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم در زمینه توسعه گسترش روابط دریایی در ابعاد تخصصی با دولت کویت را دارد و از این موضوع استقبال می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: حفظ و تداوم ثبات امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان تنها با مشارکت همه جانبه کشورهای منطقه امکان پذیر می‌باشد و دریابانی مرزبانی فراجا تمام تلاش خود را در جهت ارتقا امنیت دریانوردی به کار بسته است تا تجارت دریایی در منطقه استراتژیک و تاریخی خلیج فارس سهل تر و در امنیت کامل صورت پذیرد.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود بر مرتفع کردن مشکلات صیادان، دریانوردان، تجاران، اجرای گشت‌های همزمان مشترک مرزی، تبادل اطلاعات و همکاری، مقابله با جرایم دریایی و مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ تأکید داشت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سدی محکم در مقابله با قاچاق مواد مخدر می‌باشد و فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران طلایه دار مقابله با این پدیده شوم، بیش از ۴ هزار شهید در این راه تقدیم کرده است.

لزوم گسترش تعاملات و همکاری‌های مرزی

در ادامه این نشست سرتیپ دریایی «طلال مبارک مونس» فرمانده گارد ساحلی دولت کویت نیز با قدردانی از استقبال گرم مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از این هیأت، بر تبادل اطلاعات و همکاری‌های مشترک مرزی میان دو کشور تأکید کرد و گفت: باید بر مرزهای مشترک میان دو کشور و تأمین امنیت آن کنترل و مدیریت داشته باشیم که این امر مستلزم ضرورت همکاری و گسترش تعاملات بیشتر است.

وی با اشاره به لزوم تأمین امنیت صیادان و تبادل اطلاعات در مرزها بین مرزبانان دو کشور، افزود: این دیدار فرصتی مغتنم برای مقابله با جرایم دریایی، تجاوز مرزی و قاچاق مواد مخدر در مرزها است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه با سرعت بیشتری پیش برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha