فرماندار ریگان  خواستار ارتقاء نمایندگی ریگان به اداره شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در دیدار با فرماندار ریگان گفت: کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه شهرستانهای محروم و کمتر برخوردار دارد .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار که در محل اداره کل کار کرمان برگزار شد، عنوان کرد: اشتغال جوانان، مهاجرت از روستا به شهر، خالی از سکنه شدن روستاها، نبود درآمد کافی در روستاها معضلاتی است که شهرستانهای کمتر برخوردار با آن مواجه هستند و تنها راه برطرف شدن این مشکلات راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط و ایجاد تشکلات شغلی بویژه راه اندازی و توانمند سازی تعاونی هاست.

مجتبی مصباح با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مناطق روستایی وعشایری گفت : هدف از پرداخت  تسهیلات روستایی ایجاد اشتغال در این مناطق و ایجاد ثروت در مناطق کم برخوردار و روستایی است و در شهرستان ریگان نیز می توان طرح های مربوط به صنایع دستی – دامپروری نیمه صنعتی و صنعتی – فرآوری محصولات کشاورزی – گلخانه و پرورش گیاهان دارویی را شناسایی و برای دریافت تسهیلات به کارگروه های اشتغال مربوطه معرفی نمود.

وی مهمترین موانع ایجاد اشتغال را نظام اداری و بوروکراسی ناکارآمد دانست و گفت: زیست‌ بوم اشتغال تلاش می‌کند وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را بهبود بخشد و این کار در استان کرمان با جدیت در حال پیگیریست.

در این دیدار فرماندار ریگان نیز با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویتها در شهرستان ریگان ایجاد شغل برای جوانان جویای کار است، گفت : ۶۰ درصد از بافت جمعیتی این شهرستان را روستاییان عزیز تشکیل می دهند و بدون شک ارائه تسهیلات در بخش مشاغل روستایی در رفع مشکل بیکاری این شهرستان راه گشاست.

مراد آبیار با اشاره به اینکه جلسات کارگروه شهرستان ریگان هر دو هفته یکبار برگزار می شود، افزود: دولت سیزدهم با محوریت اقتصاد روستا، اشتغال مردم کم برخوردار، معیشت مردم، رشد اقتصادی و توسعه روستاهای محروم به مردم خدمت رسانی می کند.

وی در ادامه گفت : با توجه پراکندگی و وسعت شهرستان ریگان، رونق دادن اشتغال پایدار در روستاها، مهاجرت معکوس در حوزه روستایی رخ می دهد و موجب توسعه و آبادانی شهرستانهای محروم می شود.

شایان دکر است؛ مدیر کل رفاه وکار امور اجتماعی استان کرمان با توجه به درخواست فرماندار ریگان در مورد ارتقاء نمایندگی ریگان به اداره در خاتمه خاطرنشان کرد: به زودی نمایندگی شهرستان ریگان به اداره ارتقا می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha