خیزش گردوخاک درشمال غرب و جنوب‌غرب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام خیزش گردوخاک در شمال غرب و جنوب‌غرب کشور از افزایش موج در مناطق فراساحلی استان‌های شمال و جنوب کشور و هشدار به صیادان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی ، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۳۱ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب درارتفاعات البرز مرکزی و شمال و شرق هرمزگان و فردا در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرزمرکزی و ارتفاعات استان کرمان بارش پیش بینی می شود.

به گفته رفیعی، روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان برای بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و روز جمعه ارتفاعات البرز مرکزی و بخش هایی از اردبیل و ارتفاعات استان هرمزگان نیز این شرایط جوی را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بخش‌هایی از استان‌هایی که در شمال غرب وغرب و جنوب غرب واقع شده‌اند احتمال پدیده گردوخاک با توجه به وزش باد شدیدی که در این منطقه حاکم است، وجود دارد.

رفیعی در مورد شرایط جوی سیستان و بلوچستان گفت: برای سه روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آب‌های تنگه هرمز و دریای عمان و دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود که در همین رابطه هشدار زرد هواشناسی منتشر شده است و مناطق ساحل و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گلستان و مازندران افزایش ارتفاع موج در این مناطق خواهند داشت که در سواحل استان های هرمزگان و سیستان وبلوچستان افزایش ارتفاع موج به۱/۵ متر می رسد و در مناطق فرا ساحلی به ۳ متر خواهد رسید که فعالان دریایی و صیادان توجه لازم را داشته باشند و همین شرایط را برای سواحل دریای خزر نیز پیش بینی می کنیم.

رفیعی آسمان تهران در روزسه شنبه، ۳۱ خرداد ماه را صاف اعلام کرد و گفت: پایتخت در گاهی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دمای تهران امروز۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha