لزوم بازنگری در لیست بیماران خاص/پرداخت۶۰ درصد هزینه های سلامت از جیب مردم

نماینده مردم قزوین در مجلس با تاکید بر بازنگری در لیست بیماران خاص با توجه به نرخ رشد ابتلا به بیمارانی چون ام اس، گفت: متاسفانه برخلاف برنامه ششم ۶۰ درصد هزینه های سلامت از جیب مردم هزینه می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت، فاطمه محمد بیگی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره عملکرد دستگاه های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب الاعلاج، گفت: در موضوع بررسی عملکرد دستگاه ها در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در برنامه ششم توسعه قرار بود میزان هزینه کرد از جیب مردم 25 درصد باشد و 75 درصد را بیمه ها پرداخت کنند اما نه تنها این موضوع محقق نشده و ساز و کار آن مشخص نیست بلکه امروز بیش از 60 درصد هزینه ها را مردم پرداخت می کنند.

نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: برخی از بیماری های خاص مانند ام اس با رشد نرخ ابتلا همراه است اما این بیماران در لیست بیماران خاص قرار ندارند، با توجه به هزینه بالای این افراد انتظار است بازنگری در لیست بیماران خاص انجام شود البته وزارت بهداشت اقداماتی را انجام داده که کافی نیست.

محمدبیگی اظهار کرد: در صورت حذف ارز ترجیحی سامانه جبران برای اصلاح قیمت ها توسط بیمه ها و با حمایت دولت باید ایجاد شود تا ساز و کار دقیق انجام و قیمت ها تثبیت شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت و سازمان برنامه و بودجه باید از حوزه سلامت حمایت بودجه ای کنند، گفت: حمایت بودجه ای برای احقاق حقوق مدافعان سلامت از طریق استخدام نیروها و تبدیل وضعیت آن ها لازم است تا این افراد طعم عدالت را در حوزه سلامت بچشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه با ارائه گزارش ناقص در این زمینه نشان داد که شناخت دقیقی از معضلات حوزه سلامت ندارد، ما برای بهبود زیرساخت های هوشمندسازی، شفاف سازی، کارآمدسازی و مردمی سازی بیمه ها و وضعیت بیماران خاص و صعب الاعلاج باید اقداماتی را انجام دهیم./

پایان پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha