شناسایی یک مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در رفسنجان

مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از شناسایی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن نژاد قادری گفت: این فرد مشکوک به تب کریمه کنگو روز شانزدهم خرداد به مرکز درمانی مراجعه کرده که پس از بستری و انجام آزمایش‌های لازم، نتیجه آزمایش وی تایید شد.

وی با ابراز خرسندی از بهبود حال عمومی این بیمار افزود: انتقال این بیماری از طریق گزش کنه و همچنین تماس مستقیم پوست و مخاط با خون و فرآورده های دامی مثل گوشت، امحاء و احشاء دام آلوده امکان پذیر است.

مدیر گروه بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: خانواده ها در خرید گوشت دقت کرده و از مراکز معتبر گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند و پس از گذشت ۲۴ ساعت با دستکش خرد کنند.

نژاد قادری عنوان کرد: کنه مخزن و ناقل بیماری است، عفونت در انسان پس از گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست، تماس با پوست، لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون و بافت های بیمار مبتلا  ایجاد می شود. خطر انتقال در طی ذبح حیوان وجود دارد.

 
وی تصریح کرد: لازم است از ذبح غیر بهداشتی دام اجتناب کرده و محل نگهداری دام‌ ها با مشورت اداره دامپزشکی سمپاشی شود.

مدیر گروه بیماری‌ های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: پس از ورود این ویروس به بدن، بیمار به صورت ناگهانی دچار سردرد، تب، لرز، درد عضلانی، سفتی گردن، گیجی، حالت تهوع و حتی تغییر خلق می شود. در ادامه بیمار دچار علایم خونریزی مثل کبودی پوست و خونریزی از مجاری طبیعی بدن مثل خونریزی از بینی، دهان، مقعد و واژن شده که در صورت تاخیر در مراجعه و تاخیر در شروع درمان این مشکل می‌ تواند جان بیمار را تهدید کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha