مراسم گرامیداشت شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر نصیری لاری از شهدای هفتم تیر با حضور امام جمعه شهرستان سیرجان، رئیس دادگستری، سرپرست فرمانداری و سایر مسئولین و مردم سیرجان در جوار مزار مطهر این شهید در گلزار شهدای این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در این مراسم با گرامیداشت نام و یاد شهیدان بالاخص شهید بهشتی بزرگ معمار قوه قضائیه و شهید نصیری لاری از یاران ایشان که مایه افتخار شهر سیرجان می باشد، در خصوص وجود با عظمت شهیدان و مقامی که در نزد خداوند دارند, گفت: پروردگار عالم در ارتباط با این شخصیت عظیم در دو مورد صحبت می کند و دو پرونده باز می کند.

حجت الاسلام محمود محمدی با بیان این مطالب، در ادامه افزود: مورد اول در مورد خود شهید است که خداوند می گوید، شما مردم هر کار کنید و هر عملی که انجام نمی دهید نمی توانید آنطور که باید، به عظمت وجودی شهدا پی ببرید.

وی در ادامه، اظهار داشت: آنقدر شهید در نزد خداوند ارزش دارد، که خداوند در قرآن می فرماید کسی که اسلحه به دست گرفته و در راه من کشته می شود ، مقتول نگویید, بلکه وی شهید و شاهد بر اعمال ماست.

مقام عالی قضایی در سیرجان، ابراز داشت: مورد دوم در مورد ما مردم است، اگر ما به این یقین برسیم که امروز روح شهید نصیری عزیز و سایر شهدای مدفون در این گلزار شهدا در کنار ما و ناظر بر اعمال ماست، هر روز به آنان سلام می دهیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان آیات «یا شاهد کل نجوی» و «ان الله علی کل شیء شهید»، تاکید کرد: کلمه شهید از نام خود خداوند می آید و خداوند فرموده شهید کسی است که جانش را در راه من داده و فرستادن آیه « انا ارسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا و داعیا» خطاب به پیامبر(ص)، همین را نیز خطاب به پیامبرش می گوید.

وی در ادامه صحبت هایش تصریح کرد: انسان در هر پست و مقامی که باشد، وقتی فوت می کند موجودی نجس تلقی می شود، اما شهید تنها کسی است که خونش مطهر است و خون خداست و خداوند می فرماید: شهید را با همین لباس و خون دفن کنید و چه بسا شهدای عزیزی بودند که با همان لباس و پوتین در حالی که در خون خود غلطیدند، دفن شدند و خداوند این خون را به ارزش والایی خریدار است.

مراسم گرامیداشت شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

نماینده قوه قضائیه در سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نصیری که تنها شهیدی از یاران دکتر بهشتی است که قبر ایشان در این شهرستان مایه افتخار است، عنوان کرد: امید است که بتوانیم ابعاد شخصیتی بیشتری از این شهید عزیز را قلم بزنیم و این شهید را در سطح استان کرمان و کشور مطرح کنیم.

حجت الاسلام محمدی، گفت: خداوند در حدیث قدسی می فرماید؛ هر کس که مرا طلب کند، مرا خواهد یافت و هر کس که مرا بیابد و بشناسد, عاشق من می شود و چون عاشق من شده است، به وی درجه شهادت را اعطا می کنم و بر من خداوند واجب است که دیه و بهای خون این شهید را با مقامی که به وی اعطا می کنم بپردازم.

وی خطاب به خانواده این شهید عزیز و خانواده سایر شهدا در مورد توفیقی که خداوند به آنان نصیب کرده است، خاطر نشان کرد: خداوند می گوید خون بهای یک شهید من خدا هستم و در روایت دیگری نقل می کند که جانشین شهید در روی زمین خود خداوند هست، همانگونه که شهدا جانشین خداوند بر روی زمین هستند.

رئیس دادگستری سیرجان در خاتمه سخنانش، یادآور شد: خوش به حال آنانی که خانواده و همرزم و رهرو راه شهدا هستند و به دنبال این هستند که یاد و نام این عزیزان را در جامعه زنده کنند، امید است خداوند کسانی را که امروز به پاسداشت خون شهدا در این مراسم شرکت کردند از شفاعت شهدا بهره مند سازد.

شایان ذکر است؛ از دیگر مراسم امروز مورخ ۱ تیرماه، که در اولین روز از هفته قوه قضائیه با مشارکت دادگستری شهرستان سیرجان صورت پذیرفت, قرائت زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت، عطر افشانی و گلباران قبر مطهر شهید نصیری لاری و دیگر شهدای گلزار شهرستان سیجان بود.

شهید مهدی نصیری لاری اولین فرماندار سیرجان و ادیب، شاعر، معلم و عارف مبارزی بود که در حادثه بمب گذاری هفتم تیر ماه ۱۳۶۰ به همراه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید./ انتهای خبر _ رهنما

مراسم گرامیداشت شهید نصیری لاری از شهدای هفتم تیر در سیرجان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha