دستگیری ۴ نفر در یکی از شهرداری های استان زنجان/  بازداشت یک مسئول دولتی در استان به اتهام فسادمالی

رئیس دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در خصوص مبارزه با فساد، خط قرمز ما قانون است گفت : در خصوص فساد مالی در یکی از شهرداری های استان ۴ نفر بازداشتی داریم که شهردار، بازداشت موقت شده و سه نفر دیگر به همراه یک نفر از مسئولان دستگاه دولتی به تازگی دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه  ۶۱ درصد حوزه جرایم را اتهامات تشکیل می‌دهد اظهار کرد: متأسفانه توهین به اشخاص  جرم اول است که ۱۰ درصد است و  ضرب و جرح استان زنجان در  رتبه دوم نیز تقریبا ۱۰ درصد و سرقت در رتبه سوم ۹درصد را در استان شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم  توهین به اشخاص را به عنوان چالش مستقل قرار بگیریم افزود :از لحاظ آماری توهین به اشخاص در رتبه اول است اما  به این دلیل است که  در کنار ضرب و جرح  توهین نیز وجود دارد و درصد بالا را شامل شده است .

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: اگر بنده سوال شود که بیشترین پرونده ها در استان چه مواردی است صراحتا اعلام می‌کنم الان  ضرب و جرح عمدی و سرقت فراوان ترین جرایم در استان است .

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری ۴۶ برنامه در حوزه  سرقت و ضرب و جرح  تدوین شده است افزود: تمرکز ما در این حوزه بیشتر است  و اقداماتی نیز در این بخش صورت گرفته است پیش بینی می شود با این حجم اقدامات پیشگیرانه این دو جرم در استان کاهش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی و الکترونیکی شدن پرونده ها  اقدامات بسیار خوبی انجام شده و از امضای الکترونیک استفاده کنیم بیان کرد : در این راستا ۳۰ سامانه پرقدرت طراحی شده و رسیدگی‌ها به سمت الکترونیکی شدن سوق پیدا کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از  این سامانه ها که در سال ۱۴۰۱ به اوج خود رسید ثبت درخواست سوپیشینه بود افزود: ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در استان زنجان  ۳۰ هزار و ۹۱۳ مورد  بود که این تعداد افراد، هزینه گواهی عدم سوء پیشینه را  با کمترین هزینه و زمان ممکن دریافت کردند.

  حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به سامانه "ثنا" گفت : در سامانه‌ "ثنا " برای هر فرد فایلی در نظر گرفته می‌شود و تمام  پرونده‌های قضایی افراد ثبت نام کرده در این سامانه بارگذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از ابلاغ های ما به صورت الکترونیکی انجام می شود اظهار داشت: متأسفانه  ۵درصد ابلاغ ها هنوز به صورت سنتی انجام می شود و این تعداد مربوط به افرادی است که  هنوز در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به  عملکرد ستاد دیه  استان گفت: در خصوص آزادی محکومان مالی از طریق ستاد دیه ۲۴۶ فقره پرونده و با ۹۲ میلیارد ریال بدهی در سال گذشته انجام شد که آمار خوبی است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در خصوص مبارزه با فساد، بیان کرد: خط قرمز ما قانون است و اینکه مرزی به جز این نمی‌شناسیم که نمونه بارز آن، پرونده مربوط به شهرداری بود که مماشاتی با کسی نداشتیم و در این راه کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی با موضوع فساد مالی و رشوه خواری در یکی از شهرداری های استان زنجان، افزود: در این خصوص ۴ نفر بازداشتی داریم که شهردار، بازداشت موقت شده و سه نفر دیگر به همراه یک نفر از مسئولان دستگاه دولتی به تازگی دستگیر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha