گوشت قرمز مازاد را با نهاده‌های دامی تهاتر خواهیم کرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: گوشت قرمز تولیدی مازاد را با تأمین نهاده‌های دامی تهاتر خواهیم کرد حتی در این طرح گوشت را می‌توانیم صادر نیز کنیم.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، سید جواد ساداتی‌نژاد در نشست شورای اداری شهرستان مانه و سملقان بر خرید تضمینی گوشت قرمز دامداران تأکید کرد و افزود: هم اینک تلاش می‌کنیم تا در راستای حمایت از تولیدکننده‌های بخش دامی این طرح را به تصویب برسانیم آنان باید آرامشی برای تولید داشته باشند.

وی افزود: گوشت قرمز تولیدی مازاد را با تأمین نهاده‌های دامی تهاتر خواهیم کرد حتی در این طرح گوشت را می‌توانیم صادر نیز کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اینک دامداران دغدغه تأمین نهاده‌های دامی را دارند اظهار داشت: دامدار در حین تولید نباید دغدغه فروش گوشت مازاد را داشته باشد.

ساداتی نژاد افزود: حتی تلاش می‌کنیم تا گوشت مرغ تولید مرغداران را نیز خرید تضمینی کنیم و در اختیار آنان نهاده‌های مورد نیاز قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه دامدار و مرغدار و همچنین کشاورزان با نجیب‌ترین قشر جامعه هستند اظهار داشت: این قشر بی‌ادعا غذا تولید می‌کنند به‌نوعی بهره‌برداران بخش کشاورزی خیر و نیکوکار هستند و در کار خود به هیچ‌وجه به دنبال سود نیستند.

وی افزود: کشاورزان و سایر تولیدکننده‌های بخش کشاورزی هیچ‌گاه همچون دلالان عمل نکرده‌اند و بعضاً دلالان از آنان سوءاستفاده کرده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی هیچ‌گاه تعطیل نشده است اظهار داشت: اگر صنایع و یا بخش‌های دیگری متوجه این باشند که دیگر سود اقتصادی ندارند کار را برای دوره‌ای تعطیل خواهند کرد اما این تعطیلی در بخش کشاورزی هیچ‌گاه نبوده است.

در تأمین بذر وابسته هستیم

ساداتی نژاد افزود: هم اکنون در تأمین بذر مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف وابسته هستیم و باید در این زمینه تلاش کنیم زیرا بذر همچون تفنگ ارزش دارد.

وی بر ایجاد کارخانه بوجاری نیز تأکید کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران در این زمینه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

کشت قراردادی گندمزارهای کشور

وی با بیان اینکه در سال زراعی آینده تمامی گندم سطح کشور به طور قراردادی کشت خواهد شد اظهار داشت: نباید دغدغه تأمین غذا در کشور داشته باشیم که در این راستا باید کشاورزان را مورد حمایت قرار دهیم زیرا تأمین این مهم چالش جهانی است.

وزیر جهاد کشاورزی اشاره‌ای به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم نیز کرد و گفت: حتی قیمت کود مورد نیاز کشاورزان نیز تا ۴۵ درصد کاهش یافت تا آنان در زمینه کوددهی اراضی کوتاهی نکنند.

خراسان شمالی در صنایع تبدیلی عقب‌ماندگی دارد

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه استان خراسان شمالی در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه کشاورزی عقب‌ماندگی دارد گفت: هم اینک در این خطه کشتارگاه صنعتی، واحدهای تولیدی بسته‌بندی در زمینه‌های مختلف وجود دارد به همین دلیل ارزش‌افزوده‌ای نیز برای بهره‌برداران حاصل نخواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی بر حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی تأکید کرد و افزود: هم اکنون متأسفانه شیر تولیدی استان به استان دیگر حمل خواهد شد که نباید این‌طور باشد.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع لبنی حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: تمامی سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد سردخانه، بسته‌بندی، کارخانه خوراک دام و سایر موارد حمایت خواهند شد تا سودی عاید این استان شود.

ساداتی نژاد بر ایجاد مجتمع‌های دامپروری، کشاورزی در استان خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: در این زمینه نیز سرمایه‌گذاران را حمایت خواهیم کرد زیرا این خطه قطب دامپروری کشور است و پتانسیل بالایی برای تأمین گوشت قرمز با کیفیت دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای بخش کشاورزی این استان ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

وی بر توسعه اراضی شیب‌دار استان تأکید کرد و گفت: از مسئولان حوزه مرتبط می‌خواهیم که این اراضی را در اختیار کشاورزان برای توسعه باغ‌های دیم قرار دهند از مسئولان می‌خواهیم که در این زمینه خسیس نباشند و زمین‌ها را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اراضی شیب‌دار بجنورد ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد تاکستان دارد افزود: حتی این امر را به شاخص ارزیابی مدیران استان قرار خواهیم داد تا اراضی شیب‌دار را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha