سهم ۲۵ درصدی عشایر در تولید گوشت قرمز 

مدیر کل امور عشایری استان کرمان گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز شهرستان سیرجان با همت عشایر تولید می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا نیکزادی در جلسه شورای عشایر شهرستان سیرجان گفت: بیش از ۱۶ هزار و ۱۰۰ خانوار جمعیت عشایری استان کرمان هستند، که یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام را نگهداری می کنند و ۲۵ در صد گوشت گوسفندی استان توسط آنان تامین می شود.

وی افزود : ۸۰ در صد منابع آبی و مراتع عشایر به علت خشکسالی های مستمراز بین رفته است که پراکندگی های جغرافیایی برای عشایر و خشکسالی ها خسارات جبران ناپذیری را برای عشایر در سطح استان وارد کرده است و این وضعیت، حیات دامداران عشایری و روستایی را در معرض تهدید جدی قرار داده است که باید از عشایر حمایت شود.

مدیر کل امور عشایری استان کرمان عنوان کرد : هم اکنون تامین آب خیلی از مناطق عشایری به صورت سیار و با تانکر تامین می شود و برای تامین نهاده های دامی هم برنامه ریزی شده است و به زودی این طرح اجرایی می شود.

سهم ۲۵ درصدی عشایر در تولید گوشت قرمز 

نیکزادی تصریح کرد : در شهرستان سیرجان ۴۵۰ هزار راس دام را عشایر اداره می کنند و ۲۵ در صد گوشت قرمز مصرفی مردم این شهرستان را عشایر تامین می شود و دراین جلسات تلاش برای بهبود مشکلات عشایر داریم، تا بتوانند زندگی خود را در منطقه داشته باشند و برای نگهداری دام های خود نیز مشکلی نداشته باشند.

فرماندار سیرجان نیز در این نشست با اشاره به توجه ویژه دولت به عشایر به عنوان سومین جامعه پس از اقشار شهری و روستایی، اظهار داشت: حمایت، تقویت، بررسی و رفع مشکلات عشایر و همچنین کمک به رونق تولید و گسترش فعالیت های عشایر، از جمله برنامه های مهم دولت سیزدهم می باشد.

علی یعقوبی پور ضمن استماع مشکلات و کمبودها ودرخواست‌های عشایر، خاطرنشان کرد: ضروریست با برنامه ریزی مناسب حمایت های لازم از این قشر زحمتکش و سختکوش عشایر در جهت افزایش تولید صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha