ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌ های معدنی در سیرجان

معاون فنی و مهندسی مجتمع صنعتی و معدنی گل‌ گهر سیرجان از ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌ های معدنی با حمایت این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مصطفی عبداللهی گفت: این قطعه با حمایت شرکت معدنی صنعتی گل‌ گهر و پیمانکاران گهر همکار و آرمان گهر، توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین قطعات ارزبر زنجیره فولاد و معدن کشور، لاستیک دامپتراک‌ های معدنی است، افزود: تولید این قطعه به حجم سرمایه‌ گذاری عظیمی نیاز دارد که شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر در گام اول، رویکرد کاهش مصرف این قطعه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌ گهر اظهار داشت: تاکنون دو اقدام جهت کاهش مصرف لاستیک دامپتراک‌ های معدنی تدوین و اجرا شده است که شامل روکش لاستیک های معدنی و گارد محافظ لاستیک بوده‌ است.

عبدالهی تصریح کرد: گارد محافظ لاستیک که شرکت RUD آلمان طراح و تولید کننده آن با برند تجاری SideFlux است؛ از آسیب به دیواره کناری لاستیک جلوگیری می‌ کند اما در معادن به خاطر وجود سنگ‌ های تیز و عدم دید کامل، لاستیک ها توسط راننده به خصوص لاستیک عقب سمت شاگرد پارگی لاستیک از ناحیه دیواره کناری به صورت متعدد اتفاق می‌افتد و گاه لاستیک با سطح آج مناسب، به دلیل پارگی از دیواره کناری، قابلیت ادامه کار را از دست داده و پیمانکاران مجبور به تعویض لاستیک می‌ شود.

وی بیان کرد: بر اساس تفاسیر فوق، پروژه ساخت گارد محافظ لاستیک، توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان در دستور کار قرار گرفت و اولین نمونه آن بر روی یکی از دامپتراک‌ های پیمانکاران منطقه گل‌ گهر جهت تست عملیاتی نصب شد، تا در صورت موفقیت آمیز بودن تست عملیاتی، تولید انبوه آغاز و بر روی کلیه دامپتراک‌ ها و سایر ماشین آلات معدنی نصب شود.

معاون فنی و مهندسی معدن گل گهر ادامه داد: این قطعه نه تنها در معادن منطقه گل‌ گهر، بلکه در کلیه معادن ایران کاربرد دارد و کمک شایانی به کاهش مصرف لاستیک و خروج کمتر ارز از کشور خواهد کرد.

عبدالهی در خاتمه ضمن تشکر از همکاران واحدهای تعمیرات و آپارات شرکت‌ های گهر همکار و آرمان گهر که در طول مراحل ساخت، با انتقال دانش و تجربیات خود، به انجام پروژه کمک کردند، خاطر نشان کرد: امیدواریم با همفکری و تلاش یکدیگر شاهد اعتلای بیشتر صنعت کشور باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha