رونمایی از کتاب «تاریخ عدلیه کرمان»

همزمان با برگزاری همایش بزرگ و محوری هفته قوه قضائیه در کرمان، از کتاب «تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون» با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، استاندار کرمان و سایر مسئولین و مولفان این کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ یدالله موحد، مدیر کل هماهنگی و نظارت بر استان‌ ها و سازمان‌ های وابسته قوه قضائیه در این آئین با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان دیار کریمان در شکل‌ گیری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی کارنامه درخشانی دارد، گفت: تاریخ کرمان، درخشان است و این استان در ادوار مختلف تاریخ از جمله در دوران دفاع مقدس، شکل‌ گیری جبهه مقاومت و... نقش مهمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مورخان مطالب بسیار خوبی را نگاشته‌ اند و ما نمی‌توانیم تاریخ را به رشته تحریر درآوریم، در حالی که نگاهی به تاریخ تحولات نظام دادگستری نداشته باشیم، افزود: کتاب تاریخ عدلیه کرمان براساس همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی، بخش تاریخ دانشگاه شهید باهنر و پیگیری دستگاه قضایی تدوین شده است و در کنار تدوین این کتاب، تاریخ شفاهی کرمان نیز نگاشته شده است.

گفتنی است؛ کتاب تاریخ عدلیه کرمان از ورود اسلام تاکنون با تلاش فرهاد دشتکی‌ نیا، جمشید روستا و مجید نیک‌ پور و زیر نظر سید محمد طیبی و یدالله موحد در ۴ فصل و ۱۴ بخش تدوین شده است./ دادگستری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha