ورود کالای ته‌لنجی منضبط و شفاف می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مسئله‌ ورود کالا به صورت ته‌لنجی به شکل منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار می‌گیرد و اساساً از تعداد کالاهای قاچاق و امثالهم خارج می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید از گمرک خرمشهر اظهار کرد: امروز در معیت مقامات منطقه‌ای و نمایندگان مجلس بازدید و گفتگویی با فعالان اقتصادی که در حوزه اروندکنار، چوئبده آبادان و خرمشهر مشغول فعالیت های تجاری بودند، داشتیم که عمدتاً در زمینه بنادر و گمرکات فعال بودند.

وی افزود: این مسئله از مدت‌ها قبل هم به عنوان یکی از موضوعات مهم برای رونق منطقه‌ای در هیئت دولت مطرح و ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کنار وزارت صمت و وزارت کشور مکلف شده بودند که آیین‌نامه‌ای را برای ساماندهی مبادلات مرزنشینان به طور خاص مسئله ته‌لنجی تدبیر کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این طرح آماده و در هیئت دولت هم مورد بررسی قرار گرفت. یک تا دو بند از آن آیین‌نامه نیازمند به مجوز فراقانونی از طرف شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بود که ارسال شده و امیدوار هستیم ظرف همین هفته آینده یا هفته‌های پیش رو در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی آن بندهایی که نیازمند مجوز قانونی خاص داشت تصویب شود.

خاندوزی ادامه داد: به محض اینکه مصوبه الحاق شود به مجموعه بقیه آیین‌نامه نتیجه آن رسماً توسط وزارت صمت ابلاغ می‌شود؛ بر اساس آن مصوبه‌ای که در هیئت دولت مطرح شده و انشاالله در هفته‌های آینده باید ابلاغ آن را پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: مسئله‌ ورود کالا به صورت ته‌لنجی به شکل منضبط، ثبت شده و شفاف در زمره ثبت گمرکی قرار می‌گیرد و اساساً از تعداد کالاهای قاچاق و امثالهم خارج می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: تعداد سفرهای سالانه‌ای که الآن بسیار محدود شده بود، نارضایتی‌های زیادی ایجاد کرده و بخش زیادی از فعالان اقتصادی در این مناطق دچار نارضایتی‌های شغلی، کمبود درآمد و مسئله بیکاری‌هایی که ایجاد شده بود، با افزایش تعداد سفرهای سالانه و میزان کالاهایی که امکان ورود قانونی پیدا می‌کنند.

خاندوزی یادآور شد: انواع کالاها برای هر کدام از استان‌ها از سوی وزارت صمت ابلاغ می‌شود و اتفاق بسیار مثبتی به دلیل افزایش رونق و درآمد منطقه‌ای ان‌شاءالله صورت می‌گیرد و امیدوارم این نکته در کنار بقیه الزاماتی که مدیران در استان خوزستان با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی انجام می‌دهند به بیکاری که جزو گلایه‌های به حق مردم استان خوزستان و به ویژه منطقه حوزه اروندکنار و آبادان و خرمشهر است، کمک کند و در ماه‌های آینده این موضوعات ساماندهی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha