۹۳ مصدوم زلزله هرمزگان به مراکز درمانی منتقل شدند

به گفته رئیس اورژانس کشور در زلزله هرمزگان ۹۳ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند که الان فقط ۷ نفر آن‌ها بستری هستند و بقیه همگی درمان شدند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره پیامدهای زلزله در استان هرمزگان خبر بیان کرد: ۹۳ نفر در زمین لرزه اخیر استان دچار آسیب شده اند که هفت نفر در مراکز درمانی هستند و مابقی اوضاع بهتری دارند. این هفت نفر بدحال نیستند.

وی گفت: درمانگاه روستای سایه خوش آماده ارائه خدمات است و پزشک و درمانگر دارد. همکارانی که از بندرعباس عازم شده اند نیز آماده خدمت هستند ولی پس لرزه‌های متعددی رخ می‌دهد که دلهره ایجاد می‌کند. به همین دلیل ترجیح داده شده که خدمات خارج از ساختمان انجام گیرد.

خالدی بیان کرد: برق یکی از معضلات بود که خوشبختانه وصل شده. الان کارشناسان بهداشت محیط در محل حضور دارند. دوستان بهداشتی بررسی شده هوا فوق العاده گرم است و نگرانی ما گرمازدگی است. درخواست کولر داریم یک باب کانکس در این محل برای ویزیت بیماران فراهم شده است. آب آشامیدنی در حال توزیع شدن است کارشناسان بهداشت محیط در محل حضور دارند. یک کانکس مربوط به ویزیت و یکی دیگر نیز در حال ورود به روستای سایه خوش است.

وی گفت: هفت دستگاه آمبولانس ۱۱۵ حضور دارند در بحث انتقال پزشکان مشکلی نیست. متخصص طب عمومی و پرستار به اندازه کافی وجود دارد. دو تا روستا در کنار روستای سایه خوش هست که یکی از آنها آسیب دیده و مصدوم ندارد. منتظر حضور وزیر بهداشت هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha