۱۵۰ روستای ریگان در محاصره گرد و غبار شدید قرار دارند/ ریگان دومین نقطه بحرانی گرد و غبار در کشور

فرماندار ریگان گفت: نیمی از روستاهای این شهرستان به دلیل افزایش طوفان شن شدید در محاصره گرد و غبار قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراد آبیار گفت: نیروهای امدادی به مناطق گرفتار در گرد و غبار شهرستان ریگان اعزام شده اند و شرایط این مناطق در حال بررسی است.

وی با اشاره به تعطیلی ادارات ریگان به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار در این شهرستان افزود: گرد و غبار شدید که از حوالی صبح امروز در ریگان آغاز شده موجب کاهش دید افقی در محور ترانزیتی ریگان به چابهار شده است.

فرماندار ریگان از وارد آمدن خسارت به دلیل گرد و غبار و طوفان شن به محصول خرمای این شهرستان اشاره و تصریح کرد: گرد و غبار و طوفان شن موجب ریزش محصول خرمای نخلداران ریگانی شده است.

آبیار وضعیت شاخص آلایندگی هوا در شهرستان ریگان را بسیار خطرناک اعلام و از آماده باش دستگاه های امدادی، درمانی و پلیس راه در این شهرستان خبر داد و گفت: طبق اعلام اداره محیط زیست شاخص آلایندگی هوا در ریگان ۵۰۰ برابر حد مجاز است که این امر شرایط این شهرستان را بحرانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ریگان دومین شهرستان کانون بحران فرسایش بادی در کشور است و نیمی از سال گرفتار توفان شن و خیزش ریزگردها است، خواستار تخصیص اعتبارات ملی بیابان زدایی به شهرستان ریگان شد.

شایان ذکر است؛  گرد و غبار و طوفان شن طی سالهای متمادی ۱۶ روستای ریگان را خالی از سکنه کرده است و این شهرستان بعد از استان خوزستان دومین کانون فرسایش بادی و نقطه بحرانی گرد و خاک خیز در کشور است.

ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha