انجام موفقیت آمیز روش «استنت گذاری مری» برای اولین بار در سیرجان

روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان از انجام موفقیت آمیز یک روش نوین درمانی برای اولین بار در سیرجان توسط یک پزشک فوق تخصص گوارش در بخش شیمی درمانی این بیمارستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرطان مری یکی از سرطان های شایع است. این سرطان در برخی از بیماران باعث انسداد مری و اختلال بلع می شود. در این شرایط در هنگام بلع، احساس درد یا گیر کردن غذا در قفسه سینه به وجود می آید و غذا پس از بلع، به دهان برمی گردد.

برای باز کردن انسداد مری دو روش مورد استفاده قرار می گیرد. روش اول؛ جراحی است که دکتر متخصص اقدام به شکافتن سینه بیمار در اتاق عمل می کند که جراحی بسیار سنگینی است.

روش دیگر، «استنت گذاری» است که بدون نیاز به هرگونه برش و بدون خونریزی، توسط دستگاه آندوسکوپی و در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود.

در عمل «استنت گذاری» مری، یک لوله در مری کار گذاشته می شود تا به باز کردن دوباره مریِ مسدود شده و کاهش علائم کمک کند. این عمل، تحت بیهوشی عمومی یا با استفاده از مسکن ها انجام می شود. 

با این روش مدرن، ناحیه مسدود شده باز می شود و به بلع غذاها و مایعات و کاهش علائم ناشی از اختلال، به بیمار کمک شایانی می کند.

قابل ذکر است که استنت گذاری در موارد دیگری از جمله باز کردن تنگی های خوش خیم مری و مسدود کردن پارگی های مری کاربرد دارد.

شایان ذکر است؛ این عمل مدرن توسط دکتر فرج الله رحمانی فوق تخصص گوارش در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ در بخش شیمی درمانی بیمارستان امام رضا(ع) سیرجان با موفقیت صورت گرفت تا پس از این، نیازی به اعزام بیماران به شهرهای اطراف نباشد. 

این بیمار بعد از بیست و چهار ساعت با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

انجام موفقیت آمیز روش «استنت گذاری مری» برای اولین بار در سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha