با طرح "دارویار" قیمت دارو به سمت واقعی شدن پیش می‌ رود

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: این طرح با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ ها به مردم، اقلام بیشتری از دارو را زیر چتر حمایت بیمه قرار می‌ دهد و قیمت دارو به سمت واقعی شدن پیش می‌ رود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری با اشاره به اینکه طرح دارویار از ۲۲ تیرماه در سطح کشور در حال اجرا است، گفت: از آنجایی که نرخ ارز ترجیحی در سامانه بیمه ها اعمال می شود، قرار است تحت هیچ شرایطی تفاوت نرخ ارز ترجیحی شامل حال بیماران نشود؛ بلکه بیمه ها متحمل بار این هزینه ها شوند.

وی با بیان این مطالب در ادامه، افزود: داروسازان باید با شرکت های داروساز طرف خود هماهنگ باشند؛ وب سرویس خود را بروز رسانی کنند, تا مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی در سیستم ها به نفع بیمه ها ذخیره شود. 

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: چنانچه تا زمانی که شرکت دارویی برای داروخانه ها نرم افزار را بروز رسانی می کند داروسازان می توانند به طور مستقیم از سامانه بیمه سلامت استفاده کنند، زیرا نرخ ارز ترجیحی در آن ذکر شده و می توانند فاکتور واقعی را تحویل بیمار دهند. 

جعفری با اشاره به اینکه در این طرح باید به بیماران فاکتور داروها ارائه شود، خاطر نشان کرد: کارکنان مراکز درمانی و داروخانه ای اگر با شهروندی مواجه شدند که بیمه فعالی ندارد، با شماره تلفن ۱۶۶۰ تماس برقرار کنند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند و همچنین اگر بیمه آنها تمدید نداشت می تواند با تماس تلفنی ابتدا آن را تمدید و بعد داروی خود را تهیه کند تا نرخ ارز ترجیحی به حساب بیمه برایشان محاسبه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha