تولید دانش بنیان منجر به اشتغال آفرینی حداکثری می شود

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان در حاشیه برگزاری نمایشگاه تولیدات دانش آموزان فنی حرفه‌ ای و کار و دانش گفت: بدون تردید، تولید دانش بنیان می‌ تواند منجر به اشتغال آفرینی حداکثری شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عبدالرضا ترابی زرندی گفت: دانش آموزان با تلاش حداکثری در جهت تسهیل مسیر تحقق شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین با هدف ارتقای مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی، دانش آموزان در مدارس ناحیه یک کرمان فعالیت می‌ کنند.

وی افزود: امروزه تنها پوشش تحصیلی دانش آموزان، ما را به هدف مطلوب تعلیم و تربیت نمی‌ رساند؛ بلکه پوشش تحصیلی با کیفیت مطرح است و یکی از راه‌ های رسیدن مطلوب به این هدف، انجام فعالیت‌ های دستگاه تعلیم و تربیت بر پایه دانش است.

رئیس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان، تصریح کرد: باید با روش‌ های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش آموزان افزایش دهیم، تا موفق به ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ ای نسل‌ های آینده کشور و هموارسازی مسیر تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین شویم.

ترابی زرندی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که فرمودند؛ «آموزش و پرورش می‌ تواند اشتغال آفرینی‌ های زیادی ایجاد کند» ابراز داشت: البته این سخن رهبری تنها به استخدام نیرو در دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه‌ های ذی ربط اشاره نمی‌ کند؛ بلکه منظور ایشان از این فرمایش این است که آموزش و پرورش می‌ تواند با پرورش درست دانش‌ آموزان، باعث تربیت نسلی خلاق، ایده پرداز و کارآفرین شود و از این طریق در جامعه اشتغال آفرینی را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه بدون تردید، تولید دانش بنیان می‌ تواند منجر به اشتغال آفرینی حداکثری شود، گفت: در ناحیه یک کرمان، ۳۷۴ مدرسه دولتی و غیر دولتی فعال و ۲۸ هنرستان فنی وحرفه‌ ای و کاردانش داریم.

به گفته رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان از اول تیرماه طرحی با عنوان پنجه‌ های کارآمد و کارآفرین با هدف اشتغال و به کار گیری دانش آموزان فنی در کانون ها، آموزش و پرورش و مدارس کرمان آغاز شده است.

ترابی زرندی عنوان کرد: برای طرح بیان شده، هنرستان فنی وحرفه‌ ای گیو کرمان یکی از مدارس و هنرستان‌ های قدیمی و با سابقه شهر و استان کرمان در ۵ رشته گرافیک، طراحی دوخت، تربیت کودک، حسابداری و شبکه نرم افزاری مشغول به فعالیت است.

وی گفت: دانش آموزان فعال در این هنرستان، طی این طرح در کارهای مدرسه و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، همکاری داشته و از امروز به مناسبت عید بزرگ غدیر خم در محوطه آموزش وپرورش ناحیه یک، غرفه‌ ای برای فروش فعالیت‌ های دستی آن ها راه اندازی شده است.

ارئیس آموزش وپرورش ناحیه یک کرمان اظهار کرد: از دانش آموزان فنی و حرفه ای خواسته شده است، که پس از تکمیل مهارت آموزی برای انجام کار وارد بازار آزاد نشوند و در سطح مدارس و کانون‌ ها مشغول به کار شوند و درصدد آماده سازی مکان مناسب جهت ایجاد بازارچه دائمی فروش تولیدات برای دانش آموزان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha