هدیه زندگی به ۳ بیمار با اهداء عضو در جیرفت

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: کلیه ها و کبد سعید پردلی ۳۶ ساله اهل جیرفت از توابع استان کرمان به ۳ بیمار، زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا جعفری گفت: سعید پردلی ۳۶ ساله اهل و ساکن جیرفت بر اثر ترومای ناشی از تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، که با کسب رضایت از خانواده این مرحوم هفتمین اهدای عضو در سال جاری در کرمان رقم خورد و امروز ۲ کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی افزود: مرحوم پردلی در بخش آی سی یو ۳ بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری و مرحله رضایت گیری اهدای عضو از خانواده این بیمار توسط واحد شناسایی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام و در نهایت دو کلیه وی در بیمارستان افضلی پور کرمان به دو خانم ۵۴ و ۳۶ ساله پیوند زده شد.

 مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه همچنین کبد وی نیز برای پیوند به شیراز ارسال شد، تصریح کرد: از همکاری خانواده مرحوم پردلی که در لحظات سخت از دست دادن فرزند عزیزشان رضایت برداشت و اهدای عضو را دادند قدردانی می کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: همچنین تلاش و زحمات همکاران معاونت درمان و واحد شناسایی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت، مسئول واحد فراهم آوری و هماهنگ کنندگان این واحد در دانشگاه کرمان، تیم های جراحی برداشت عضو و جراحی پیوند، پزشکی، بیهوشی، پرستاری آی سی یو سه و اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر، کادر پرستاری بخش پیوند و اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان افضلی پور قابل ستایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha