کرمان، استانی با بیشترین تعداد شهرهای قرمز کرونایی در کشور

طبق آخرین به روز رسانی مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، از ۵۷ شهر قرمز کرونایی کشور، ۱۳ شهر به استان کرمان تعلق دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، گفت: اکثر شهرهای استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و دیگر هیچ شهری به رنگ آبی در نقشه کرمان وجود ندارد.

وی با بیان این مطالب در ادامه، افزود: شهرستان‌ های کرمان، بم، جیرفت، سیرجان، بافت، کوهبنان، زرند، شهربابک، بافت، رابر، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: ۴ شهر راور، رودبار جنوب، ارزوئیه و کهنوج در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرهای فهرج، ریگان، نرماشیر، فاریاب، رفسنجان و انار نیز در وضعیت زرد قرار دارند و رنگ آبی نیز از نقشه استان حذف شده است و فهرج نیز که تا هفته گذشته تنها شهر با وضعیت آبی استان کرمان بود، اکنون جزء مناطق زرد قرار گرفته است.

دکتر صحبتی یادآور شد: موارد مثبت بستری های جدید ناشی از کرونا در استان ۵۰ مورد می باشد که ۶ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۱۳ مورد از جیرفت، ۹ مورد از بم و ۲۲ مورد از سیرجان می باشد. تعداد موارد بستری قطعی در استان ۱۸۷ نفر بوده و تعداد فوتی ها در ۲۴ گذشته یک نفر مربوط به شهرستان سیرجان بوده است، که با این آمار تعداد جانباختگان این بیماری ۵ هزار و ۶۷۸ نفر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد واکسن تزریق شده کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمان؛ از ابتدا تاکنون در نوبت اول ۲ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۴۲ نفر، در نوبت دوم ۲ میلیون و ۷۹ هزار و ۴۴۹ نفر، در نوبت سوم ۸۹۷ هزار و ۹۲۴ نفر و در نوبت چهارم ۲۹ هزار و ۲۶۲ نفر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha