تجهیز بزرگترین مرکز تصویربرداری در جنوب شهر کرمان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان از تجهیز بزرگترین مرکز تصویربرداری در جنوب شهر کرمان توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، دکتر مهدی احمدی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: بیمارستان شهید باهنر بزرگترین مرکز تصویربرداری جنوب شهر کرمان محسوب می‌شود و دستگاه‌هایی همانند ام آری ای، آنژیوگرافی قلبی، آنژیوگرافی مغزی، اکوکاردیوگرافی و سونوگرافی به همراه سایر دستگاه‌ها شامل ونتیلاتور، مانیتور، پمپ سرنگ وسرم، الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف، انواع تخت های بستری ، ساکشن ، NCPAP، BIPAP، CPAP توسط هیات امنا برای این مرکز تامین شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یک دستگاه سی تی اسکن نیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای شهرستان بافت استان کرمان نیز ارسال شده است، افزود: بیمارستان افضلی‌پور مرکز اصلی درمان بیماران مبتلا به کرونا در کرمان محسوب می‌شود و برای این مرکز علاوه بر سی تی اسکن سایر تجهیزات مربوطه نیز تامین شده است.

وی یادآور شد: شهرستان راور در منطقه کوهستانی و صعب العبور قرار دارد بنابراین مردم این منطقه نیازمند یک بیمارستان یا مرکز درمانی محلی بودند تا اقدامات اولیه خدمت رسانی به بیماران انجام گیرد بنابراین تجهیزاتی همچون ونتیلاتور، مانیتورینگ، تخت و تشک نیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای این مرکز  تهیه و ارسال شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان شهرستان رابر نیز یکی دیگر از مراکز درمانی تجهیز شده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی است و تاکنون مجهز به تجهیزاتی همچون دیالیز، الکتروشوک، الکتروکاردیوگراف و اتوآنالایزر شده است.

احمدی‌نژاد یادآور شد: اگر در حال حاضر درآمد مراکز درمانی و آموزشی را با توجه به قیمت دستگاه‌ها در نظر بگیرید به هیچ عنوان یک مرکز درمانی نمی‌تواند چنین دستگاه‌هایی را در تهیه کند. اگر همراهی هیات امنای صرفه جویی ارزی نباشد بیمارستان‌ها توان تهیه دستگاه‌های بزرگ سرمایه‌ای را ندارند.

گفتنی است، تاکنون 82 دستگاه از انواع ونتیلاتور بزرگسال و پرتابل، 97 دستگاه مانیتور علائم حیاتی ثابت و پرتابل، 240 عدد از انواع تخت‌های بستری و عمل جراحی، تخت ویژه، تخت اطفال، نوزاد و  بزرگسال به همراه دستگاه‌های سی تی اسکن، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، کولپوسکوپ و اکسیژن ساز برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha