حمایت جهاد دانشگاهی از صنایع فرهنگی دانش بنیان

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک می‌تواند از استقرار و طرح‌ها و ایده‌هایی که در حوزه صنایع فرهنگی ارائه می‌شود حمایت کند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر ابراهیم نبیونی در برنامه«روزنه» رادیو گفتگو، با اشاره به تشکیل نهاد جهاد دانشگاهی در سال 1359 گفت: هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی این بود که دانشجویان و جوانان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آموزش داده شده و برای مدیریت آینده جامعه آماده شوند.

وی افزود: این نهاد همواره در تلاش است که با پژوهش‌های بنیادی خود در زمینه‌های مختلف از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند و از طرف دیگر پژوهشگران آن نیز با علوم به روز و فعالیت‌های خود بتوانند مشکلات و مسائل کشور در حوزه‌های مختلف را رفع کنند.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، حمایت از جوانان دارای ایده در حوزه‌های کسب و کار است تا بتوانند کسب و کار خود را به بازار ارائه دهند.

وی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی از ابتدای تشکیل، این وظیفه را در خود داشته و بر مبنای آن توانسته مجموعه‌هایی مانند پژوهشگاه رویان، خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری ایکنا و حتی مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی را ایجاد کند.

نبیونی با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی سه پارک و 23 مرکز رشد در سطح کشور دارد و حدود 40 مرکز نوآوری و شکوفایی را نیز در خودش ایجاد کرده اظهارکرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا تا پایان سال 1400 حدود 80 شرکت استارت آپی مستقر در مجموعه پارک داشت اما طی چهارماه نخست سال 40 شرکت اضافه کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون بالغ بر 120 شرکت دانش بنیان و استارت آپ در مجموعه پارک مستقر شدند گفت: هر یک از این شرکت‌ها در حوزه مختلفی فعالیت دارند و حتی برخی شرکت‌ها فعالیت‌های خود را به خارج از کشور هم صادر می‌کنند.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه حمایت‌های جهاد دانشگاهی در جهت خلاق شدن و دانش بنیان شرکت هاست افزود: ما با ارائه مشاوره و ارزیابی‌های مستمر این شرکتها و تسهیل در این امور به توسعه و دانش بنیان شرکتها کمک می‌کنیم.

نبیونی عنوان کرد: ما پروژه‌ها و ایده‌های مختلف را در یک مقطع زمانی حداکثر ده روزه بررسی و ارزیابی می‌کنیم و آنها را در جهت توسعه و تجاری سازی کمک می‌کنیم.

وی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک می‌تواند از استقرار و طرح‌ها و ایده‌هایی که در حوزه صنایع فرهنگی ارائه می‌شود حمایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha