۲۵میلیون نفر هنوز دز یادآور اول را دریافت نکردند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور گفت: 35 درصد جمعیت هدف در ایران دز یادآور اول را دریافت کردند اما 25 میلیون نفر هنوز دز یادآور اول را دریافت نکردند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر احسان مصطفوی اپیدمیولوژیست و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: خوشبختانه با در دسترس قرار گرفتن واکسن در ایران، تزریق دزهای اول و دوم با استقبال خوبی روبرو شد.

وی با بیان اینکه 77 درصد جمعیت هدف، دز اول و 69 درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند افزود: درمورد دزهای یادآور اول و دوم هم در ایران و هم در دیگر کشورهای دنیا استقبال کمتری صورت گرفت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور گفت: 35 درصد جمعیت هدف در ایران دز یادآور اول را دریافت کردند و هنوز 25 میلیون نفر دز یادآور اول را دریافت نکردند.

مصطفوی تزریق دز یادآور دوم را برای همه گروه‌های سنی بالای 18 سال توصیه کرد و خطاب به افرادی که درمورد تزریق دز یادآور اول و دوم تردید دارند گفت: شواهد علمی نشان می‌دهد تزریق واکسن به طور معناداری باعث کاهش بستری می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که دزهای اولیه واکسن را دریافت کردند بعد از شش ماه پاسخ ایمنی بدنشان در برابر ویروس افت قابل توجهی پیدا می‌کند و لازم است که یک دز یادآور برای تحریک مجدد سیستم ایمنی تزریق کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل انستیتو پاستور ایران با تأکید بر اینکه پاسخ سیستم ایمنی بدن در طول زمان کاهش پیدا می‌کند گفت: بر اساس شواهد علمی، امیکرون در فرار از ایمنی واکسن تا حد زیادی موفق بوده و بنابراین تزریق دزهای یادآور واکسن برای اطمینان از پاسخ ایمنی مناسب در برابر واریانت امیکرون لازم است.

مصطفوی اظهارکرد: بر اساس مطالعاتی که در ایران و دنیا انجام شده، بهتر است پلتفرم واکسن یادآور، متفاوت از واکسن‌های اولیه باشد چراکه در این صورت پاسخ سیستم ایمنی بهتر خواهد بود.

وی، مجموعه انستیتو پاستور را نماد اعتماد به مقوله تولید واکسن و استفاده از واکسن داخلی خواند و افزود: انستیتو پاستور 102 سال سابقه تولید واکسن و کنترل اپیدمی‌هایی مانند آبله و وبا را دارد و واکسن‌های تولیدی آن توانسته بیماریها را کنترل و حتی ریشه کن کند.

مصطفوی با بیان اینکه واکسن پاستوکووک هم اکنون در دسترس است و تزریق آن در تمام مراکز واکسنیاسیون انجام می‌شود گفت: این واکسن درمورد همه گروه‌های سنی بالای پنج سال به عنوان واکسن اصلی و درمورد رده سنی بالای 18 سال که دز یادآور را دریافت می‌کنند به عنوان دز یادآور امکان تزریق را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha