امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون ناشنوایان استان

تفاهم نامه همکاری در راستای افزایش تعاملات فرهنگی فی مابین اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و کانون ناشنوایان استان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به بخشهای مختلف کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس گفت: یکی از اهداف این اداره کل آشنایی بیشتر اقشار خاص جامعه همچون ناشنوایان و کم شنوایان با خدمات این کتابخانه و استفاده از ظرفیهای موجود در آن است.


وی تصریح کرد: در واقع کانون ناشنوایان استان می تواند اداره کل کتابخانه های عمومی استان را با استفاده از ظرفیت بخش ناشنوایان و کم شنوایان کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) در ارائه خدمات کتابخانه ای مطلوب تر به این گروه خاص یاری کند. خدمات کتابخانه ای که می تواند در برگیرنده برنامه هایی همچون نشستهای کتابخوان، معرفی و خوانش کتاب، جلسات آموزشی و یا خلق رویدادهای فرهنگی توسط جامعه عزیز کم شنوا و ناشنوا باشد.

سبزیان با بیان اینکه بدون شک آثاری توسط این عزیزان چاپ و منتشر شده است، افزود: می توان با برگزاری آئینهای رونمایی، نقد و بررسی و معرفی و خوانش آثار نویسندگان کم شنوا و ناشنوا علاوه بر انجام رسالت اصلی کتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گامی موثر در راستای معرفی بیشتر نویسندگان ناشنوا و کم شنوا برداشته شود.

در ادامه معصومه ترابی مقدم، ، رئیس هیات مدیره ومدیر عامل کانون ناشنوایان خراسان رضوی گفت: متاسفانه شروع ویروس کرونا باعث عدم برگزاری بسیاری از برنامه ها و فعالیتهای اجتماعی در جامعه شد. 


وی ضمن تقدیر از دغدغه مندی مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در خصوص ارائه خدمات موثر به گروه ناشنوایان و کم شنوایان افزود: امیدوارم بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی کتاب محور با حضور دانش آموزان ناشنوا و کم شنوا با محوریت اکران فیلم، خوانش کتاب و یا استفاده از منابع کتابخانه ای مختص آنان با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی باشیم.

گفتنی است، این جلسه با حضور مترجم اشاره همزمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha