طرح اجتماع‌ محور ۲۰۲۰ در محلات کم‌ برخوردار اجرا می شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر قرارگاه جهادی«عدالت تربیتی» و «نصیب آموزشی برابر»، ظهر امروز ۵ مرداد با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان دیدار و پیرامون طرح ستاد پیشرفت و توسعه اجتماع‌ محور ۲۰۲۰ محلات کم‌ برخوردار گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید رضا خان‌ محمدی در این دیدار عنوان کرد: ۲۰۲۰ محله کم‌ برخوردار در حاشیه شهرها در سطح کشور شناسایی و ستادی با عنوان توسعه و پیشرفت نیز در این رابطه زیر مجموعه وزارت کشور شکل گرفته است.


وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه حمایتی، تفاهم‌ نامه‌ای را با ستاد پیشرفت و توسعه اجتماع‌ محور ۲۰۲۰ محله کم‌ برخوردار به امضا رسانده که پیرامون دانش‌ آموزان و خانواده‌ های آنها، کار مشترک انجام دهند.


 مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این تفاهم‌ نامه در راستای مباحث آسیب‌ های اجتماعی، پر کردن اوقات فراغت، پرورشی و تربیتی است، تصریح کرد: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، یکی از ارکان ستاد پیشرفت و توسعه اجتماع‌ محور شناخته می‌ شود و دوره‌ ها و کلاس‌ های مرتبط با این طرح در مدارس برگزار می‌ شوند.

رحمان جلالی, معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این دیدار از روحیه جهادی شخص وزیر و وزارت آموزش و پرورش تقدیر کرد و با اشاره به شکل‌ گیری قرارگاه عملیاتی اجتماعی در استان کرمان، گفت: مشکلات مرتبط با آسیب‌ های اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و غیره به صورت محله‌ ای پیگیری می‌ شود.


وی عنوان کرد: نقشه اقدام ناظر بر مسائل حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار در حوزه‌ های اجتماعی، بهداشتی و آموزشی با حضور مدیران کل دستگاه‌ ها در این قرارگاه احصاء می‌ گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ابراز داشت: ظرفیت‌ های نابی در این مناطق وجود دارد که باید شناسایی و به درستی فعال شوند.


جلالی با اشاره به اینکه هر طرح و برنامه‌ ای که به کاهش مسائل مرتبط با آسیب‌ های اجتماعی کمک دهد، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آماده همکاری است، خاطر نشان کرد: نگاه پیشرفت‌ محور مبتنی بر عدالت که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، مدنظر ما است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha