الزامی کردن گذراندن دوره‌ های آموزشی ایمنی توسط کارگران ضرورت دارد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در آیین اعطای نشان ایمنی منطقه جنوب‌ شرق کشور که در کرمان برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح جامعه است، گفت: الزامی کردن گذراندن دوره‌ های آموزشی ایمنی توسط کارگران ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی مصباح در این آیین با بیان اینکه هدف از برگزاری این مراسم نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در سطح جامعه است، گفت: الزامی کردن گذراندن دوره‌های آموزشی ایمنی توسط کارگران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه در واحدهای خرد و کوچک همچنان دچار چالش ایمنی هستیم، افزود: حوزه بازرسی از واحدهای تولیدی و کارگاه‌ ها، بسیار اهمیت دارد و انجمن‌ ها در این زمینه با ما همکاری دارند و نیاز به بازنگری در ماموریت‌ های انجمن‌ ها برای ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌ ها است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: حدود هزار و ۹۰۰ آموزشگاه خصوصی و دولتی، آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای در استان را انجام می‌ دهند و در مهارت آموزی تلاش می‌ کنند.

محمد رضا جهانگیری بیان کرد: کرمانی‌ ها در بخش‌ های مختلف صنعت، به صنایع استان افتخار می‌ کنند، چرا که علاوه بر تولید و ایمنی واحدها در مابقی بخش‌ ها نیز کمک اقتصاد و آموزش استان هستند.

وی عنوان کرد:  با بیان اینکه ارتقای ایمنی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: در دوره‌ های مهارت آموزی نیز آموزش ایمنی مورد تاکید است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به اینکه هزینه در آموزش‌ های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌ آموزی در واقع سرمایه‌ گذاری است، خاطر نشان کرد: وجود نیروی متخصص و دارای مهارت کاهش حوادث را نیز به دنبال دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha