حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: یکی از فلسفه‌های برجسته در نهضت امام حسین (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده و امروز حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر بیرجند ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان، گفت: یکی از فلسفه‌های برجسته در نهضت امام حسین (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده و امروز حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است.

حجت‌الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: یکی از فلسفه‌های برجسته در نهضت امام حسین (ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بوده و امروز حفظ عزت و آبروی ملت ایران بزرگترین معروف است.

وی افزود: همچنین سلامت محیط خانوادگی، تربیت جوان آماده برای اعتلای کشور، رونق دادن به اقتصاد و تولید همگانی و ترویج اخلاق اسلامی از دیگر معروف‌ها است که باید همگان در حد توان خود در این حوزه‌ها تلاش کنند.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: گسترش علم و فناوری، سلامت محیط، استقرار عدالت اقتصادی و قضایی و مساعدت برای اقتدار ملت ایران از دیگر معروف‌ها است که همه ما موظف به تلاش در این زمینه در حد توان هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به معانی امر به معروف و نهی از منکر و دامنه آن در فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه‌ای از عالم موظف هستند جامعه را به سمت نیکی، معروف‌ها و کارهای نیک حرکت دهند.

وی در ادامه گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نهی از منکر یعنی همه مومنان را از بدی‌ها، پستی‌ها و پلشتی‌ها دور نگه داشته و نجات دهند.حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به بزرگترین معروف‌ها و منکرها از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: در این زمینه هر کدام از ما نظراتی داریم، اما امام جامعه و نایب امام زمان (عج) می‌فرمایند بزرگترین معروف‌ها در درجه اول ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن است.

امام جمعه موقت بیرجند از تضعیف نظام اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین منکرها یاد کرد و گفت: تضعیف فرهنگ اسلامی، اقتصاد جامعه و علم و فناوری در جامعه اسلامی منکر هستند و باید از این‌ها جلوگیری کرد.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی برای برچیدن آن تلاش کرده و می‌کنند، در همه این سال‌ها از هر توطئه‌ای که امکان داشته، دریغ نکرده اند.

حجت الاسلام نوفرستی با تأکید بر اینکه امروز میدان رزم دشمن را باید بشناسیم گفت: هر کدام از ما در حد وسع خود باید برای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمک کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز میدان دشمنان در جنگ نرم، شبهه‌افکنی در جامعه است و طی سال‌های گذشته فتنه‌های زیادی بر کشور غالب شد، اما مردم به میدان آمده و توطئه‌های دشمنان را شکست دادند؛ همانطور که ابتدای انقلاب در مقابل دشمن، بهترین سرمایه و فرزندان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

وی گفت: دشمنان از جمله اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها سال‌ها است در تلاش اند تا به جامعه بشری القا کنند برای پیشرفت باید از دین فاصله بگیرند، این در حالی است که جمهوری اسلامی با شعار دین وارد میدان شد و توانست این داعیه دشمنان را باطل و فرهنگ دین‌مداری را به سایر کشورها صادر کند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به نقش و جایگاه زنان مسلمان و مومن افزود: جامعه غرب زن را تبدیل به کالا کرده و سطح آن‌ها را پایین آورده است در حالی که ما در مقابل فرهنگ غرب مدعی حقوق زنان هستیم.

وی گفت: زنان مسلمان ایرانی با داشتن حجاب، در مراکز علمی، میادین ورزشی، عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خوش درخشیدند و غربی‌ها از وجود زنان با حجاب احساس خطر می‌کنند، اما زنان با استعداد و با شرافت ایرانی به پیشرفت هایشان ادامه می‌دهند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: چطور ممکن است اروپایی‌ها و آمریکایی‌هایی که حتی داروهای مورد نیاز بشر را تحریم می‌کنند، دلسوز مردم باشند.

خطیب جمعه بیرجند همچنین به مثلت آمریکایی، اسرائیلی و عربی، راه به جایی نمیبرد سفر رئیس جمهور روسیه به ایران اشاره کرد و افزود: غربی‌ها و ایادی آن‌ها در کشورمان می‌خواستند این سفر را منفی جلوه دهند، اما تبلیغات رسانه‌ای آنها، کار به جایی نبرد.

وی گفت: دشمنان، سال‌های زیادی است که به جوامع مختلف القا می‌کنند که دین، مانع پیشرفت است، اما در رسیدن به هدف شومشان همیشه ناکام ماندند.

حجت الاسلام نوفرستی ۹ مرداد، روز صدا و سیما را یادآور شد و با تشکر از زحمات صدا و سیما کشور و استان گفت: صدا و سیما مانند دانشگاهی است که در آگاهی بخشی جامعه کم نگذاشته است و انتظار می‌رود همچنان برنامه سازان این مجموعه، برای پیشرفت اسلام، نظام و کشور تلاش کنند.

وی در پایان سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری و رحلت عالم ربانی آیت الله مشکینی را گرامی داشت و افزود: این بزرگان نقش مهمی در ایران اسلامی داشتند که مبارزه با دشمنان و همراهی با ولایت نمونه‌ای از آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha