تولید ۵۸۰۰ دقیقه برنامه محرمی در صدا و سیمای خراسان جنوبی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از تولید پنج هزار ۸۰۰ دقیقه برنامه محرمی خبر داد و گفت: «میهمان کربلا» ویژه برنامه شاخص رادیو و «خیمه گاه» عنوان ویژه برنامه سیمای خاوران است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علیرضا آینه دار در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم بیان کرد: صدا و سیمای خراسان جنوبی با تولید پنج هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه محرمی به استقبال ماه عزای امام حسین (ع) می رود.

وی ادامه داد: در مجموع سه هزار ۱۰۰ دقیقه مربوط به معاونت سیما و دوهزار ۷۰۰ دقیقه آن مربوط به معاونت صدای شبکه خاوران است.

آینه دار با بیان اینکه «خیمه گاه» عنوان ویژه برنامه سیمای خاوران است، اظهار کرد: این برنامه از شب اول محرم به مدت ۱۳ شب در ساعت ۲۱ به صورت زنده از سیمای خاوران به روی آنتن می رود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: تولید و انتشار بیش از ۵۰ موشن، پوستر و ویدیو در خصوص روز شمار محرم، اشعار عاشورا از زبان شعرای استان و سخنرانی های کوتاه مرتبط با دهه اول محرم را از تولیدات معاونت فضای مجازی مرکز در ایام محرم است.

وی با اشاره به عمده برنامه های رادیو خراسان جنوبی گفت: «میهمان کربلا» ویژه برنامه شاخص رادیو خراسان جنوبی بوده که از شب اول محرم به مدت ۱۳ از ساعت ۱۸ به روی آنتن می رود.

ویژه برنامه «ما ملت ام حسنیم» از رادیو

آینه دار با بیان اینکه پیش بینی شده می شود که برخی از این برنامه ها از شبکه های ملی هم پوشش داده شود، افزود: همچنین در سال جاری تلاش شده تا از نیروهای جوان و خوش فکر در برنامه سازی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: صدای خاوران علاوه پوشش مراسم ها و آیین های مذهبی در ایام محرم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، با ویژه برنامه «ما ملت ام حسنیم» ازصبح تا ساعات پایان شب در کنار شنوندگان خود است.

آینه دار مسابقه پاورقی با موضوع کتاب جاذبه و دافعه حسین (ع) شهید مطهری ویژه نوجوانان و مستند رادیویی چاووشی خوانی در خراسان جنوبی را از دیگر برنامه های رادیو عنوان کرد و افزود: مشاعره آئینی با حضور شاعران آئینی استان با هدف پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و نقش آن در هنر آئینی از تولیدات ویژه رادیو خاوران برای محرم است.

وی اظهار کرد: توجه ویژه به خانواده های معظم شهدا به عنوان صاحبان اصلی عزای سیدالشهداء (ع) در برنامه های مختلف، حضور پررنگ شهرستانها، روستاها به ویژه روستاهای مناطق مرزی و محلات در نقاط مختلف استان در برنامه های ایام محرم و نشانه شناسی انقلاب اسلامی در بازنمایی مراسم محرم از محور های مهم برنامه سازان است.

مدیر کل صدا وسیمای خراسان جنوبی بیان کرد: صفحه اختصاصی محرم در وبسایت این مرکز و بروز رسانی مستمر با تولیدات مستقل، مکملی و تامینی ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha