هشدار بهداشتی دامپزشکی استان خراسان رضوی به دامداران جهت پیشگیری از خسارات سیل

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب در برخی از استان ها و نیز بارش شدید نزولات آسمانی در استان و احتمال وقوع سیل، ضروری است دامداران توصیه ها و هشدارهای بهداشتی دامپزشکی را جهت مصون ماندن سرمایه دامی خود اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به مخاطرات سیل، ضروری است تا دامداران نسبت به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها و عدم نگهداری علوفه در قسمت هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب دارد اقدام کنند.

محمدرضا بهروزیان ادامه داد: ایجاد راه آب در اطراف دامداری به منظور دفع آب باران و جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری، شناسایی واحدهای دامداری غیرفعال در مناطق امن تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحدهای سیل زده در صورت لزوم  و اطلاع رسانی سریع به اکیپ های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات دامی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات دامی و خودداری از رهاسازی تلفات در محیط را از دیگر نکات مهم دانست.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماریهای دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ های مبارزه با بیماریهای دامی دامپزشکی جهت مایه کوبی دامها علیه بیماریهای مختلف ضروری است.

وی، پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دامها در مقابله با انگل های خارجی پس از خاتمه رخداد سیل و همکاری در اعمال مقررات قرنطینه ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه را از دیگر نکات بسیار مهم خواند.

بهروزیان در پایان، پیگیری از طریق مقامات مسئول جهت تامین آب سالم و مناسب برای دامها را نیز توصیه نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha