مسدود شدن ۲۰ محور روستایی در اثر وقوع سیلاب در جنوب کرمان

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مسدود شدن ۲۰ محور روستایی در مناطق جنوب کرمان بر اثر سیلاب امروز و تلاش جهت بازگشایی این محورها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی رئیسی با بیان اینکه بارش های امروز سبب جاری شدن سیلاب و در نتیجه مسدودی راه های روستایی در منطقه جنوب کرمان شده است، گفت: بیشترین حجم بارش باران این منطقه مربوط به شهرستان جیرفت بوده است.

وی در ادامه افزود: سیلاب سبب مسدود شدن ۲۰ راه روستایی در بخش اسفندقه و جبالبارز شمالی شهرستان جیرفت شده است و  نیروها و دستگاه های راهداری هم اکنون در محورهای مسدود شده استقرار دارند و بلافاصله پس از فروکش کردن سیلاب بازگشایی محورهای ارتباطی آغاز می شود.

 معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، متذکر شد: مردم آخرین وضعیت محورهای ارتباطی را از سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

مجتبی رئیسی از خسارت سیلاب به ۵۰ محور روستایی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از این محورها پس از تیغ زنی دوباره با بارش باران مسدود شده و دوباره تیغ زنی و بازگشایی شدند.

وی افزود: بارش مجدد باران سبب مسدودی محورهای کوهستانی منطقه جنوب کرمان شده، که این موضوع سبب دوبارکاری فعالیت راهداران در این مناطق شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از زیر بار ترافیکی رفتن پل باغباغوئیه جیرفت به دلیل سیلاب خبر داد و گفت: این پل هنوز آسفالت، حفاظ و علایم رانندگی ندارد، لذا بخاطر شرایط اضطراری زیر بار ترافیکی قرار گرفته است.

مجتبی رئیسی با بیان اینکه پل باغباغوئیه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با توجه به جاری شدن سیلاب در بستر رودخانه باغباغوئیه به جهت حفظ شرایط ایمنی تردد مردم و رانندگان این پل با توجه به در دست تکمیل بودن فعلا با همین شرایط موجود عصر امروز زیر بار ترافیکی قرار گرفت، تا خودرو ها و مردم عبور کننده از این مسیر در بستر رودخانه دجار مشکل نشوند.

وی عنوان کرد: با توجه به خاکی بودن بستر عرشه پل و راه های دسترسی در ورودی و خروجی پل و نبود علائم استاندارد در محل رانندگان در هنگام عبور از روی این پل شرایط ایمنی را رعایت و از سرعت، سبقت و توقف بر روی پل برای تماشای سیلاب جدا خودداری کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اعلام اینکه نیروهای اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان و شهرستان جیرفت در محل حضور دارند و تا حد امکان علائم ایمنی را در محل نصب و نسبت به هدایت خودروها اقدام می کنند، خاطر نشان کرد: با تاکید مجدد بر رعایت قوانین عبور و مرور پس از خروج سامانه بارشی از منطقه و ایجاد شرایط استاندار کار ایمن سازی و آسفالت این پل انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha