آغاز پویش ملی ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه در استان کرمان

مدیر کل سازمان اتتقال خون استان کرمان از آغاز پویش ملی ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه در استان کرمان همزمان با ایام عزاداری ماه محرم و صفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی ضمن دعوت از عموم مردم علی الخصوص جوانان برای اهدای خون، گفت: همانطور که در ایام محرم حضور جوانان در آیین‌ های عزاداری پررنگ است، اهدای خون به بیماران را در اولویت نذورات خود قرار دهند و با اهدای خون خود نجات دهنده کسانی باشند که چشم انتظار قطرات حیات‌ بخش خون هستند.

وی در ادامه، افزود: با توجه به شروع موج جدید کرونا شاهد کاهش میزان اهدای خون و در نتیجه کاهش ذخایر خونی در استان بوده ایم و به همین دلیل نیاز به همراهی مردم نوعدوست استان به ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت‌ های ذخایر خون استان داریم تا بتوانیم جوابگوی تامین خون بیماران عزیز مخصوصاً بیماران تالاسمی باشیم.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان یادآور شد: تمامی دستور العمل های بهداشتی کرونا در پایگاه‌ های انتقال خون سراسر استان رعایت می‌شود و آماده خدمت رسانی به عاشقان امام حسین علیه السلام هستیم و کلیه عزیزانی که شرایط اهدای خون را دارند.

دکتر شکوهی تصریح کرد: هم استانی ها می توانند با همراه داشتن کارت ملی خود با حضور یافتن در مراکز اهدای خون سراسر استان، یاریگر ما در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

وی تصریح کرد: سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز همانگونه که مردم برای دریافت بسیاری از خدمات غیر حضوری اقدام می‌ کنند، برای این امر فعال است و هم استانی هامی‌ توانند با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir تاریخ و ساعت حضور خود در مراکز انتقال خون سراسر استان را مشخص کرده و بر اساس همین پیش ثبت نام در زمان دلخواه برای اهدای خون مراجعه کنند.

شایان ذکر است؛ این پویش از اول ماه محرم ۱۴۰۱ مصادف با هشتم مرداد ماه آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha